مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر:

راهی برای جبران افزایش هزینه‌ها وجود ندارد/ مجبور هستیم تعدادی از نیروهای کارخانه را تعدیل کنیم

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۰:۳۲:۱۵
کد خبر: ۹۸۶۹۰۸
راهی برای جبران افزایش هزینه‌ها وجود ندارد/ مجبور هستیم تعدادی از نیروهای کارخانه را تعدیل کنیم
تورج اسفندمند با تاکید بر اینکه هیچ منابعی برای جبران افزایش هزینه‌های مجموعه‌های تولیدی وجود ندارد از احتمال تعدیل نیرو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شیوع کرونا در کشور و وقوع رکود در برخی صنایع تولیدی، هزینه‌های مضاعفی بر این مجموعه‌ها تحمیل می‌کند که منجر به تعطیلی و یا تعدیل نیرو خواهد شد. اتفاقی که تاثیر معکوسی بر وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه می‌گذارد و به دنبال آن نیز تبعات اجتماعی ناخوشایندی را رقم می‌زند.

در این راستا پس از برگزاری جلسات متعدد میان دولت، کارفرمایان و نماینده قشرهای مختلف کارگری مقرر شد دستمزد کارگران در سال 99 افزایشی حدود 21 درصدی پیدا کند. امری که برخی معتقدند باید به مراتب، بیشتر از این رقم باشد.

تورج اسفندمند، مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر، در این خصوص گفت: در صنعت غذا و لبنیات به علت اینکه قیمت‌ها به شدت تحت کنترل است و نهادهای مختلف بر آن نظارت می‌کنند هر هزینه‌ای که بر مجموعه وارد شود به علت اینکه اجازه افزایش قیمت محصولات را نداریم، فشاری مضاعف بر مجموعه‌های تولیدی خواهد بود.

اسفندمند با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه گفت: از سوی دیگر مردم نیز توان خرید محصولات گران‌تر را ندارند. در این میان اگر مجموعه‌های تولیدی قصد افزایش قیمت برای جبران این فشارها را داشته باشند در ابتدا با مقاومت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و از سوی دیگر با مقاومت مردم مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اظهار کرد: این موارد سبب می‌شود تا فشاری مضاعف بر قسمت تولید وارد کند و اگر دولت در این زمینه اقدامی جدی انجام ندهد، مجموعه‌های تولیدی با معضلات فراوانی مواجه می‌شوند.

او افزود: در این میان اگر مقرر شود حقوق کارگران افزایش پیدا کند میزانی از آن را می‌توانست سازمان تامین اجتماعی تقبل کند.

تورج اسفندمند در انتها با اشاره به روزهای سخت مجموعه‌های تولیدی گفت: با وجود این شرایط کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مجبور می‌شوند تعدادی از نیروی کار خود را تعدیل کنند تا بدین ترتیب هزینه‌های چرخش کارخانه به طریقی جبران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز