چگونه از سلامت روان خود در شرایط کرونا محافظت کنیم؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۰۹:۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۸۶۹۸۳
چگونه از سلامت روان خود در شرایط کرونا محافظت کنیم؟
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش استرس در ایام کرونایی به ارائه پیشنهاد برای کاهش اضطراب در شرایط کنونی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدعلی جواد موسوی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در کل دنیا کروناویروس، اضطراب و استرس بر دل مردم ایجاد کرده است و این مسئله منحصر به ایران نیست و در کل دنیا شاهد برخی مشکلات و چالش‌های روحی و روانی هستیم.

او در رابطه با آمار امید به زندگی در شرایط کرونا افزود: در بحران کرونا نمی‌توان بحث آمار امید به زندگی را مطرح کرد چون این مورد نیاز به مطالعه دارد و باید براساس یکسری شواهد صحبت کرد. به نظر می‌رسد نباید در کوتاه مدت در این خصوص اظهار نظر داشت.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری برنامه‌های تفریحی و شاد  گفت: برخی برنامه‌ها در راستای جلوگیری از استرس و اضطراب مردم برگزار می‌شود. شهرداری در حال برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت مجازی است تا  مردم بتوانند در منزل بمانند و با دیدن آن میزان استرس‌شان کاهش پیدا کند.

موسوی افزود: در حال حاضر برنامه‌های تلویزیونی باید نسبت به قبل متفاوت باشند تا مردم در خانه بمانند.  ماندن در محیط خانه برای مدت طولانی مشکلاتی ایجاد می‌کند اما این برنامه‌ها می‌توانند به نوعی کمک کننده برای دوری از استرس کرونا باشند.

 او ادامه داد: ورزشکاران و هنرمندان نیز در بحران کرونا می‌توانند در فضای مجازی ورزش‌هایی که در خانه امکان انجام است را به مردم معرفی کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان  با اشاره به نقش اصحاب رسانه در راستای مدیریت نا امیدی و کاهش استرس مردم در ایام کرونا گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با رواج کتابخوانی، موسیقی و... در خانه، از سلامت روان مردم حفاظت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز