عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر:

بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند/ پلاسما درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۰:۵۳:۵۶
کد خبر: ۹۸۷۲۲۷
بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند/ پلاسما درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌شود
مینو محرز گفت: پلاسما درمانی راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کووید ۱۹ و اقدامی امیدبخش در بهبود مبتلایان به ویروس کروناست اما در عین حال به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر، با اشاره به برخی روش‌های درمان کرونا گفت: پلاسما درمانی در بیمارستان  مسیح دانشوری در حال انجام است و به نظر می‌رسد این روش موثر بوده است. اما آمار دقیقی از این عمل وجود ندارد چون این روش در دست بررسی بوده و  هنوز در حال انجام است.

محرز با بیان اینکه ویروس کرونای جدید در دنیا فقط یک نوع است، بیان کرد: این  ویروس همان ویروسی است که در ووهان چین بوده و در حال حاضر در ایران و سایر کشورها انتشار پیدا کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد بهبودیافتگان دوباره به این بیماری مبتلا شوند؟ گفت: هیچ سند علمی در این رابطه وجود ندارد و مشاهدات علمی نشان می‌دهد افراد بعد از یکبار ابتلا به این ویروس واکسینه می‌شوند بنابراین دانشمندان سعی می‌کنند تا از پلاسمای خون افرادی که واکسینه شده‌اند، داروی بیماری کووید ۱۹ را تولید کنند.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر  با تشریح روش پلاسما درمانی گفت: وقتی کسی به بیماری ویروسی مبتلا شده و بهبود پیدا می کند، بدن آن فرد در برابر عامل بیماری، آنتی بادی تولید می‌کند و فرد در برابر بیماری مصون می‌شود.

محرز تاکید کرد: شیوه مبارزه علیه بیماری‌ها با استفاده از آنتی بادی پلاسمای خون، روش تازه‌ای نیست و در برابر بیماری‌های سارس، مرس و ابولا از این روش استفاده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز