مچ بند الکترونیک در انتظار سرپیچی کنندگان از قوانین قرنطینه

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۲۰:۵۰:۱۱
کد خبر: ۹۸۷۵۱۷
مچ بند الکترونیک در انتظار سرپیچی کنندگان از قوانین قرنطینه
مقامات کره جنوبی برای شهروندانی که از محدودیت‌های تعیین شده برای مهار کرونا یا قرنطینه خانگی (در موارد ضروری) سرپیچی کنند، مچ‌بندهای الکترونیکی لحاظ می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مقامات کره جنوبی در پاسخ به افزایش موارد جدید ابتلا به کروناویروس اعلام کردند: از این پس به شهروندانی که از محدودیت‌های تعیین شده برای مهار کرونا یا قرنطینه خانگی (در موارد ضروری) سرپیچی کنند، مچ‌بندهای الکترونیکی زده می‌شود.

آمارهای رسمی دانشگاه جان هاپکینز حاکی از آن است که کره جنوبی تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را تایید کرده که از این میان ۲۰۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین از میان ۷۱۱۷ بیمار بهبود یافته کووید-۱۹ در کره جنوبی تاکنون تست کرونای ۵۱ نفرشان دوباره مثبت اعلام شده است.

نخست وزیر کره جنوبی اظهار داشته با توجه به اینکه برخی در روزهای اخیر اهمیت قرنطینه خانگی را نادیده گرفته و این موضوع باعث افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ شده، تصمیم گرفته‌اند افراد متخلف را با مچ‌بندهای الکترونیکی ردیابی کنند.

به گفته وی، پس از ملاحظه عمیق و مشورت با کارشناسان و جوامع مختلف، دولت تصمیم گرفته است که مچ‌بندهای الکترونیکی را برای افرادی که قوانین قرنطینه خانگی را با مواردی از قبیل ترددهای غیرمجاز یا عدم پاسخگویی به تماس‌های تلفنیِ مسئولان بهداشتی نقض می‌کنند، استفاده کند.

این مچ‌بندها که طی هفته‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، به مقامات کمک می‌کند تا با استفاده از تلفن همراه متخلفان ترددی را مورد ردیابی قرار دهند.

یک مقام ارشد وزارت بهداشت روز شنبه اذعان کرد که نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و آزادی مدنی پیرامون این مچ‌بندهای الکترونیکی از سوی پلیس و مقامات اداری محلی مد نظر قرار خواهد گرفت.

اما به گفته وی، مقامات اکنون به ابزارهای نظارتی مؤثرتری نیاز دارند، زیرا تعداد افرادی که تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند، از اول آوریل که مسافران خارجی تحت قرنطینه ۱۴ روزه اجباری بوده‌اند، افزایش یافته است.

از روز پنجشنبه تاکنون حدود ۵۴ هزار نفر در کره جنوبی تحت قرنطینه خانگی قرار داشته‌اند و مقامات تاکنون ۱۶۰ نفر را به‌دلیل نقض مقررات و محدودیت‌ها بازداشت کرده‌اند.

یکی از مقامات وزارت کشور کره جنوبی نیز اذعان داشته که اجبار استفاده از مچ‌بندهای الکترونیکی کافی نبوده و مقامات به دنبال راهکارها و وسایل دیگری برای جلوگیری از افراد متخلف هستند.

همچنین طبق مقررات، افراد خارجی که قوانین فوق را در کره جنوبی نقض کنند نیز ممکن است از کشور اخراج شوند.

همچنین شهروندان کره جنوبی که این قوانین را نقض می‌کنند ممکن است با جریمه تا ۸۱۰۰ دلار و تا یک سال زندان روبرو شوند.

بنابر گزارش فاکس نیوز، افرادی که قبول کنند از مچ‌بندهای الکترونیکی استفاده کنند با تخفیف در مجازات مواجه خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز