معاون وزیر بهداشت:

روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها‌ نزولی شد/ همچنان تاکید بر در خانه ماندن است

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۰:۳۸:۳۴
کد خبر: ۹۸۷۷۱۵
روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها‌ نزولی شد/ همچنان تاکید بر در خانه ماندن است
حریرچی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها‌ نزولی شد، گفت: مردم بدانند سیاست "در خانه ماندن" ‌ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی بامداد دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان اصفهان اگرچه در کنترل بیماری به‌خوبی عمل کرده است ولی 20 روز است که روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور و در مجموع کشور روند ابتلای به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن روند نزولی داشته است، افزود: در 6 استان نیز روند ابتلای به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته و در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

معاون وزیر بهداشت با ابراز اینکه استان اصفهان اگرچه در کاهش بیماری موفق بوده است، ولی در 20 روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است، تصریح کرد:‌ ‌در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا‌ ادامه داد: اولین راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است؛ این راهبرد به این معنا‌ست که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیر‌ضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیر‌ضروری و امثال آن انجام نشود.

معاون وزیر بهداشت شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: 80 درصد افراد آلوده، افراد کم‌علامت و بی‌علامتی هستند که می‌توانند با جابه‌جایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده‌اند که این اقدام در استان زنجان به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آنها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلای قطعی شوند می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند‌‌.

نظر شما