مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران:

نمی توانیم از جیب تاکسیرانان هزینه سلامت را بپردازیم/ ادامه روند کاهش مسافر در تاکسی؛ افزایش کرایه یا سوبسید دولت

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۱:۳۹:۳۳
کد خبر: ۹۸۷۷۴۳
نمی توانیم از جیب تاکسیرانان هزینه سلامت را بپردازیم/ ادامه روند کاهش مسافر در تاکسی؛ افزایش کرایه یا سوبسید دولت
علیرضا قنادان از الزام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها خبر داد و ادامه این روند را منوط به تصمیمی جدید دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به خدماتی که این سازمان در ایام کرونا ارائه کرده است، گفت: بحث شناسایی، پایش و کنترل وضعیت خدمات دهی اهمیت زیادی برای ما دارد. کسانی که مبتلا می شوند را به سرعت شناسایی و شرایطی فراهم می کنیم که دوره دو هفته ای بیماری را به راحتی سپری کنند. در همین زمینه طرح پایش سلامت تاکسیرانان انجام شده است.

او افزود: افرادی در این سازمان از ابتدا شیوع مبتلا شده اند که پیک دوم آن در نیمه دوم اسفند ماه بوده است که اگر 14 روز به عقب بازگردیم زمان مواجهه این افراد در نیمه اول اسفند بوده است.

قنادان تصریح کرد: 80 درصد کسانی که مبتلا شدند تا اسفند ماه این اتفاق برایشان افتاده و در فروردین ماه این روند کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: بنا داریم طرحی را با همکاری فروشگاه شهروند اجرا کنیم بدین ترتیب بسته های کالا برای همه افرادی که بیمار بودند ارسال شده است تا مطمئن شویم طی دو هفته حداقل معیشت را داشته باشند. این طرح از طرف شهرداری تهران اجرا می شود.

او اضافه کرد: بحث های حمایتی دولت از سوی وزارت کار برای تاکسیرانان عملیاتی نشده است و همچنان این اتفاق نیفتاده است و امیدوارم تسریع پیدا کند.

قنادان تاکید کرد: دو طرح دیگر هم انجام شده که ضدعفونی و توزیع اقلام از آن جمله است. جدیدترین محموله ای که تحویل گرفتیم 10 هزار ماسک و 17 هزار جفت دستکش و 2 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده است که توزیع آن ادامه پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در صندلی های عقب تاکسی هم بنا شده دو نفر بنشیند و بحث جداسازی هم در دستور داریم.

او ادامه داد: ما در راستای فاصله گذاری اجتماعی دستور الزام به سوار کردن سه نفر در تاکسی را صادر کرده ایم و این امر در اسفند ماه صورت پذیرفت این در حالی است که خود تاکسیرانان متقاضی این اتفاق بودند اما بعد از عید در سراسر شهر تهران عملیاتی شد. هر چند اجرای این طرح ها زمان بر است.  و امکان به وجود آمدن مشکلاتی در اجرا طرح فاصله گذاری در تاکسی ها وجود دارد.

قنادان با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیرانی گفت: در شورای عالی ترافیک این موضوع را مطرح کردیم. ادامه این طرح دو چالش دارد. کرایه بر مبنای چهار سرنشین است و نمی توانیم از جیب تاکسیرانان هزینه سلامت را بپردازیم. اگر بخواهیم طرح را ادامه بدهیم یا باید هزینه کاهش مسافر از سمت دولت تقبل شود و یا آنکه کرایه مازاد را سرنشینان پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: اگر از هفته آینده روال عادی بازگردد برای شرایط عادی نمی توانیم این کارها را در پیک مسافر داشته باشیم و با تجمع مردم مواجه خواهیم شد و این موضوع باید در دولت بررسی شود و چنین طرح هایی را نمی توان با فشار عملیاتی کنیم.

او در رابطه با امکان پرداخت آنلاین در تاکسی ها اظهار کرد: در حال عملیاتی کردن آن از سوی فاوای شهرداری تهران هستیم و در مدت اخیر سه شرکت خدمات پرداخت اینترنتی این کار را انجام می دهند و در ایام کرونا همه این شرکت ها بخش های پشتیبانی شان شرایط خاصی ایجاد کرده اند و تعداد کاربرانی که از کیف پرداخت اینترنتی استفاده می کنند روبه افزایش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز