مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

نیاز به ۹ هزار دستگاه اتوبوس در شرایط کرونایی/ امکان استفاده از اتوبوس‌های بین شهری برای اجرای طرح فاصله‌گذاری وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۳:۵۹:۵۴
کد خبر: ۹۸۷۸۷۴
نیاز به ۹ هزار دستگاه اتوبوس در شرایط کرونایی/ امکان استفاده از اتوبوس‌های بین شهری برای اجرای طرح فاصله‌گذاری وجود ندارد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پایتخت به‌منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری در اتوبوس‌ها وجود نداشت و ما از همان زمان اعلام این موضوع به وزارت کشور اعلام کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود ترفع در نشست خبری که امروز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در ارتباط با وضعیت خدمات‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز شنبه عنوان کرد: با ِشروع فعالیت دو سوم ادارات و برخی از مشاغل آزاد سرویس‌دهی را با ظرفیت کامل آغاز کرده‌ایم ولی با توجه به این‌که همچنان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند به جز خطوط تندور و و پرمسافر در موارد دیگر مسافر زیادی نداریم.

وی با بیان این‌که در وضعیت موجود ما از ارائه خدمات خود رضایت داریم، گفت: در مواردی‌که ما با تراکم مسافر مواجه بودیم به‌دلیل عدم رعایت مسافران بوده است هر چند در برخی از ایستگاه‌ها همچون چهارراه ولیعصر به دلیل وجود دو ایستگاه مترو و تلاقی دو خط بی‌آرتی جلوگیری از ازدحام اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص وضعیت استقبال مسافران از اتوبوس نیز عنوان کرد: در شرایط عادی روزانه ظرفیت جابجایی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا ۲ میلیون مسافر در شرکت اتوبوسرانی وجود دارد ولی در شرایط فعلی این میزان به ۳۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

ترفع در پاسخ به سؤال عدم استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پایتخت به‌منظور جلوگیری از ازدحام در ایستگاه‌های اتوبوس، گفت: ما از همان زمان اعلام این موضوع به وزارت کشور اعلام کردیم که استفاده از این اتوبوس‌ها در شهر با مشکلاتی مواجه است و عملاً امکان آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت این اتوبوس‌های بین شهری باید تغییراتی در سیستم برق خودرو ایجاد شود تا دستگاه کارتخوان در آن نصب شود که امکان آن برای این مدت کوتاه فراهم نیست و در غیر این‌صورت با توجه به این‌که خطوط بی‌آرتی کارتخوان‌ها در داخل ایستگاه است امکان محاسبه هزینه بلیت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: مشکل دیگر در این زمینه این است که اتوبوس‌های بی‌آرتی چپ درب و اتوبوس‌های بیابانی راست درب هستند و سوار شدن در ایستگاه‌های بی‌آرتی می‌تواند خطراتی را برای مسافران به‌همراه داشته باشد. مشکل دیگر در این زمینه این است که راهروی این اتوبوس‌ها باریک و تردد مسافران مشکل است.

ترفع اذعان کرد: با اعلام رئیس جمهور مبنی بر آزاد شدن سفرهای بین‌استانی به‌طور کلی این اتوبوس‌ها نیز فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به این مطلب که در شرایط غیرکرونایی و براساس طرح جامع حمل و نقل به ۳ هزار اتوبوس نیاز داشتیم، گفت: برای پیاده‌سازی طرح فاصله‌گذاری در اتوبوس‌های شرکت واحد به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ارتباط با فعالیت اتوبوس‌های رزروی در پایتخت نیز عنوان کرد: این شرکت یک شرکت استارتاپی است و هیچ‌گونه ارتباطی با شرکت اتوبوسرانی نداشته و تمامی خودروهایش را نیز خود تهیه کرده و از آذر ماه سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده است.

ترفع تصریح کرد: این شرکت پیشنهادی را به شرکت اتوبوسرانی برای همکاری به‌منظور ارائه خدمت در خطوط پرازدحام ارائه کرد که ما نیز به‌منظور حفظ سلامت شهروندان آن را قبول کردیم.

نظر شما