یک فعال حوزه اجتماعی:

کرونا مشاغل حاشیه نشینان را مختل کرده است/ گزارشی مبنی بر ابتلا کودکان کار به کرونا نداریم

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۲:۴۶
کد خبر: ۹۸۸۲۰۵
کرونا مشاغل حاشیه نشینان را مختل کرده است/ گزارشی مبنی بر ابتلا کودکان کار به کرونا نداریم
فاطمه دانشور با بیان اینکه بیماری کرونا تاکنون حاشیه‌نشینان را درگیر نکرده است از وضعیت بد اقتصادی آنان در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی روزهای اخیر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، از شیوع کرونا در بین دهک‌های پائین جامعه و حاشیه شهرها خبر داد.

در این زمینه فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه نیکوکاری مهرآفرین، درباره آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در حاشیه شهرها گفت: تاکنون در بین جامعه تحت پوشش موسسه فقط یک زن معتاد به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده است. این امر در بین هزار و 200 پرونده رخ داد.

 او تاکید کرد: 4 نفر از افراد تحت پوشش موسسه به کرونا مبتلا شده‌اند که بهبود یافته‌اند.

دانشور افزود: در بین کودکان کار و خیابان نیز گزارشی مبنی بر ابتلای آنها به ویروس کرونا گزارش نشده است. حال باید منتظر آمار بیمارستان‌ها در کشور باشیم.

این فعال حوزه اجتماعی گفت: از اسفند 98 بسته‌های غذایی، بهداشتی و بسته‌های حمایتی از جمله ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی کننده و .... در اختیار افراد در حاشیه شهرها و افراد تحت پوشش موسسه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام آموزش‌های صحیح درباره چگونگی رعایت نکات بهداشتی است، افزود:  آگاهی کامل به تمامی خانواده‌های تحت پوشش از اوایل اسفند ماه ارائه شده و در حال حاضر از آن‌ها حمایت می‌کنیم. در این شرایط کمپین‌های متعدد نیز برای این افراد تشکیل شده است. برای مثال کمپین با عنوان «یک نفر در حوالی من» تشکیل شد و این کمپین اجاره بهای مسکن یک تا دو ماه  این خانوارها را پرداخت می‌کند. همچنین خدمات معیشتی نیز برای این افراد ارائه شده است.

دانشور افزود: برای این افراد نقش تسهیل‌گری ایفا می‌کنیم تا بتوان شرایط اقتصادی کنونی به دلیل بیکاری برای حاشیه‌نشینان را بهبود بخشیم چراکه بسیاری از آنها به دلیل شیوع کرونا شغل‌شان را از دست داده‌اند.

به گفته او بسیاری از آنها در مشاغل غیررسمی فعال هستند که از بیمه و پس‌انداز  برخوردار نیستند. آنها در پی شیوع کرونا به لحاظ معیشتی در مضیقه قرار گرفته‌اند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این قشر بیش از کرونا از نبود درآمد و کار مناسب متضرر شده‌اند و خبری از  برنامه‌های حمایتی در راستای حمایت از آنها نیست.

دانشور افزود: تاکنون برنامه‌های حمایتی اجتماعی اعمال نشده در حالی که در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا برنامه‌های حمایتی اجتماعی وجود دارد اما در کشور ما حتی معاونت اجتماعی در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود ندارد.

او گفت: برخی زمان‌ها متولیان آنها افراد بدون تخصصی بوده و به این دلیل شاهد بی‌برنامگی هستیم. تمامی نهادهای کشور از بی‌تخصصی رنج می برند.

این فعال حوزه اجتماعی با بیان اینکه در این شرایط همگان سازمان بهزیستی را متولی مدیریت آسیب‌ها می‌دانند، تاکید کرد: بهزیستی ظرفیت پوشش تمامی آسیب‌های اجتماعی را ندارد. این سازمان هم از بعد نیروی انسانی ضعیف است و هم از لحاظ بودجه محدود و با یک سازمان بهزیستی نمی‌توان مسائل کشور را حل و فصل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز