مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی:

لزوم طراحی مکانیزم مناسب برای آموزش آنلاین واحد‌های عملی/ تبعیت از وزارت علوم درباره اخذ شهریه/ دانشجویان سردرگم هستند

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۶:۱۶:۱۵
کد خبر: ۹۸۸۳۴۴
لزوم طراحی مکانیزم مناسب برای آموزش آنلاین واحد‌های عملی/ تبعیت از وزارت علوم درباره اخذ شهریه/ دانشجویان سردرگم هستند
عیسی کشاورز با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی ماهیت مهارتی دارد، گفت: هم‌اکنون با تمامی مدیران و مسئولان آموزشی کشور در حال رایزنی هستیم تا بتوان با طراحی مکانیزم مناسب، آموزش واحد‌های عملی را به شکل آنلاین انجام دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عیسی کشاورز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، درباره برگزاری کلاس‌های آنلاین و تبعات آن در رشته‌های عملی دانشگاه علمی کاربردی گفت: به دلیل شیوع کرونا برخی از رشته‌های فنی و عملی با مشکل مواجه شده‌اند.

او با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی ماهیت مهارتی دارد، افزود: تمامی اقدامات این مجموعه در زمینه حوزه عملی و مهارتی بود. اینکه یک روزی مجبور باشیم، مهارت آموزی را در حوزه آنلاین  آموزش دهیم، برای‌مان قابل درک نبود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: هم‌اکنون با تمامی مدیران و مسئولان آموزشی کشور در حال رایزنی هستیم تا بتوان با طراحی مکانیزم مناسب، آموزش واحد‌های عملی را به شکل آنلاین انجام دهیم و ضمن آن کیفیت آموزش هم حفظ شود.

 کشاورز تاکید کرد: هم‌اکنون در زمینه زیرساخت‌ها و اینکه با چه مکانیزمی این آموزش‌ها می‌تواند در حوزه مجازی ارائه شود، در حال بررسی هستیم. در فاز اول باید آموزش‌ها به شکل مجازی انجام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: اقدامات مناسب در زمینه آموزش‌های آنلاین لحاظ  شده است.

او ادامه داد: در زمینه کم و کیف اخذ شهریه تابع وزارت علوم هستیم. هم‌اکنون دانشگاه آزاد و فنی حرفه‌ای نسبت به این قضیه اظهارنظرهای متعدد دارد.

کشاورز افزود: امیدواریم با عادی‌سازی شرایط بتوان مشکلات آموزشی موجود را برطرف کرد. در این دوران باید بیشتر واحدهای نظری ارائه شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در حال بررسی و پیدا کردن راهی برای افزایش رضایت خاطر دانشجویان هستیم.

کشاورز با بیان اینکه دانشجویان به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها نسبت به آموزش‌های آنلاین سردرگم هستند، ادامه داد: نمی‌دانستیم ویروس کرونا سیستم آموزش کشور را این چنین زمین‌گیر می‌کند باید سیاست‌های کلی وزارت علوم  در این باره بررسی شود.

او درباره استقبال دانشجویان از آموزش‌های آنلاین در کشور گفت: در حوزه درس‌های نظری بازخوردها مناسب است اما در دروس مهارتی، زیرساخت و سیستم آموزشی آنطور که باید و شاید توانایی آموزش ندارد و هنوز کیفیت آموزش نیز به آن باور نرسیده که بتواند در واحدهای عملی ثمربخش باشد. برای مثال دانشجو در روند یادگیری دروس عملی باید با اشیاء مورد نظر دسترسی داشته باشند اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز