مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی :

مخالف برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی هستیم/ احتمال عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۴:۲۷:۵۷
کد خبر: ۹۸۸۳۹۹
مخالف برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی هستیم/ احتمال عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۹
محمدجواد مرادی نیا با تاکید بر برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری از احتمال عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 99 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدجواد مرادی نیا، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  در روزهایی که کرونا در کشور شایع شده است شاهد هستیم که برخی ناشران به علت اینکه امکان تردد مردم و بازگشایی فروشگاه ها وجود ندارد، خدمات خود را در فضای مجازی به مردم ارائه می دهند.

او افزود: این مساله به خودی خود مفید است اما در قبال نمایشگاه کتاب قابل اجرا نیست و آنچه که نمایشگاه کتاب را متمایز کرده است، حضور پرشور مردم و علاقه مندان به این حوزه و برگزاری فیزیکی آن است و نمایشگاه مجازی نمی تواند جایگزین این رویداد بزرگ فرهنگی شود.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیدات لازم را اندیشیده است تا در اولین فرصت ممکن این نمایشگاه را برگزار کند اما مهم تر از برگزاری نمایشگاه کتاب، سلامتی مردم است و تا زمانی که اطمینان لازم بوجود نیاید، نمایشگاه کتاب برگزار نخواهد شد. 

مرادی نیا افزود: آنچه که مسلم است نمایشگاه مجازی جایگزین مناسبی برای نمایشگاه بین المللی کتاب نیست و مخالف برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در مورد زمان برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب تصمیم گیری می کند و وزارت فرهنگ نیز از مصوبات این ستاد پیروی خواهد کرد.

مرادی نیا گفت: تا این لحظه شورای سیاست گذاری در مورد زمان برگزاری نمایشگاه کتاب هیچ نظری نداده است زیرا مشخص نیست که چه زمانی ستاد مقابله با کرونا وضعیت عادی اعلام می کند. 

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: احتمال این مورد نیز وجود دارد که نمایشگاه کتاب در سال 99 برگزار نشود و یکی از گزینه های احتمالی است.  از دیگر زمان هایی که احتمال دارد نمایشگاه کتاب برگزار شود، آبان ماه 99 است اما هنوز در این رابطه به هیچ جمع بندی نرسیده ایم.

مرادی نیا در پایان با اشاره به اهم فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان شیوع کرونا در کشور در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت:  متولی این امر معاونت فرهنگی است و مسابقات متعدد کتابخوانی در بستر فضای مجازی برگزار شده است. نرم افزارهایی نیز برای افزایش گرایش مردم به کتابخوانی نیز بوجود آمده است و این مقوله در بستر فضای مجازی با جدیت دنبال می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز