بارگذاری ۵ هزار رکورد در سامانه پژوهشیار / حضور ۱۱۰ شرکت کننده فعال در گردهمایی آنلاین مرکز مطالعات

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۴:۱۶:۲۰
کد خبر: ۹۸۸۴۰۰
بارگذاری ۵ هزار رکورد در سامانه پژوهشیار / حضور ۱۱۰ شرکت کننده فعال در گردهمایی آنلاین مرکز مطالعات
ششمین گردهمایی نمایندگان سامانه پژوهشیار حوزه شهرداری تهران با حضور رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، رییس کمیته شفافیت و عضور شورای شهر و نمایندگان تمامی معاونت ها، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران به صورت مجازی و برخط (آنلاین) برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ششمین گردهمایی سامانه پژوهشیار به صورت آنلاین با حضور 110 نفر از نمایندگان حوزه های شهرداری تهران وکارشناسان پژوهشی کلیه مناطق تشکیل شد.

محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی با اشاره به اینکه شهرداری دانش شهر را باید مدیریت کند و هیچ پروژه نباید بدون مطالعات و پژوهش اجرا شود، گفت: پژوهش، نوآوری و یکپارچگی مطالعات شهری حائز اهمیت است و باید از موازی کاری در فعالیت های پژوهشی جلوگیری شود.

بوچانی افزود: باید سعی کنیم موقعیتی را فراهم کنیم تا تمامی شهروندان بتوانند از پژوهش های مطالعاتی بهره ببرند و درجریان کار مطالعات شهرداری تهران قرار گیرند.

بوچانی از دسترسی شهروندان به بیش از یک هزار و 600 عنوان پژوهش خبر داد و گفت: تا هفته آینده 180عنوان کتاب نیز در سامانه پژوهشیار ثبت و در سایت شفاف شهرداری تهران جهت استفاده عموم قابل رویت می شود.

به گفته وی از 180 کتاب یادشده 100 عنوان مربوط به مرکز مطالعات و 80 عنوان با حفظ حقوق مالکیت مربوط به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران است.

در ادامه این گردهمایی بهاره آروین محور سیاستگذاری در پژوهش شهرداری تهران را مدیریت یکپارچه شهری معرفی کرد و گفت: اتصال پژوهشیار به سامانه معاملات شهرداری تهران و اینکه شهرداری تهران پیشگام در حوزه انتشار باشد از تاکیدات شورا است.

به گفته آروین این سامانه نیازمند حمایت بیشتر در جهت شفاف سازی و حمایت از پژوهش است.

در ابتدای این نشست لیدا مقدم نژاد مسئول و راهبر سامانه پژوهشیار گزارشی از وضعیت فعلی و قابلیت های سامانه و عملکرد حوزه های مختلف در 6 ماه اخیر ارائه کرد.

به گفته وی در حال حاضر 5 هزار رکورد در سامانه پژوهشیار شامل دانش شهر، پروژه مطالعاتی، کتاب وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز