چرا بهبودیافتگان کرونا، دوباره مبتلا می‌شوند؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۹:۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۸۸۵۱۳
چرا بهبودیافتگان کرونا، دوباره مبتلا می‌شوند؟
بر اساس تحقیقات انجام‌شده روی بیماران بهبودیافته‌ای که مرخص شده‌ اما پس از مدتی دوباره با علایم بیماری مراجعه کرده و آزمایششان مثبت اعلام‌شده، ویروس کرونا در این افراد دوباره فعال‌شده نه اینکه این افراد دوباره به ویروس جدید کرونا مبتلا شده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در حال حاضر در چهارمین ماهی هستیم که ویروس کرونا در سراسر جهان همه‌گیر شده و بیش از صد هزار نفر را از بین برده است. تنها در ایالات‌متحده آمریکا تعداد مبتلایان به این ویروس از مرز 550 هزار نفر گذشته است.

در برخی از کشورها این ویروس در حال طغیان و پیشروی است و در برخی دیگر به اوج خود رسیده است. بر اساس گزارش‌های مقامات ایالتی آمریکا، به نظر می‌رسد چندین شهر ازجمله نیویورک در این کشور به اوج همه‌گیری این ویروس رسیده باشد. البته به‌طور قطعی نمی‌توان به این اظهارنظر رسید و باید تعداد مبتلایان چند روز ثابت باشد و سپس روندی رو به کاهش را طی کند؛ اما شواهد نشان از این می‌دهد که برخی شهرها در حال تجربه اوج این بیماری هستند.

درهرحال خیلی از کشورها همچنان قوانین قرنطینه را رعایت کرده و برخی دیگر زمان آن را تمدید کرده‌اند تا بتوانند با تلفات کمتری این واقعه را پشت سر بگذارند.

خبر بد در این زمینه، وجود گزارش هایی مبنی بر ابتلای دوباره برخی بیماران کرونایی است که ظاهرا بهبود یافته و پس از مدتی مجددا آزمایش آن ها مثبت اعلام شده است. بسیاری از این گزارش‌ها مربوط به کشور کره جنوبی است. البته در کشور چین هم‌ موارد مشابهی گزارش شده اما تعداد آن‌ها اندک بوده است.

بر این اساس برخی از بیمارانی که در بیمارستان‌های کره جنوبی بر اثر بیماری کووید 19 بستری بودند، پس از بهبود و داشتن آزمایش منفی نسبت به ویروس کرونا ترخیص شدند. این بیماران پس از مدتی دوباره با بروز علائم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کرده و مورد آزمایش قرار گرفتند.

مقامات کره جنوبی به‌تازگی گزارش دادند که 91 بیمار مبتلابه کووید 19 پس از ترخیص، با ابتلای جدید به ویروس کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. جئونگ یون-کیونگ (Jeong Eun-kyeong)، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که این ویروس ممکن است مجدداً در بدن این افراد فعال‌شده باشد نه اینکه بیماران دوباره به این ویروس آلوده‌شده باشند.

درنتیجه، سازمان بهداشت جهانی، اکنون در حال بررسی این موضوع است. سخنگوی این سازمان در بیانه‌ای گفت: «ما از این گزارش‌ها که در مورد افراد مبتلابه کووید 19 که تست PCR (واکنش زنجیره‌ای پلیمراز) آن‌ها منفی شده و بعد از چند روز آزمایش دوباره اشان مثبت اعلام‌شده، آگاهی داریم. ما با متخصصین بالینی خود ارتباط نزدیکی برقرار کرده و تلاش می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد این موارد خاص کسب کنیم. مهم است، اطمینان حاصل کنیم که وقتی نمونه‌ها برای آزمایش روی بیماران مشکوک جمع‌آوری می‌شود، مراحل به‌درستی در حال انجام‌شده است.»

در حال حاضر، فرض بر این است که بیماران مبتلابه بیماری کووید 19 می‌توانند در مدت دو هفته از ویروس کرونا بهبود پیدا کنند. هنگامی‌که یک بیمار دو بار در طی یک دوره 24 ساعته آزمایش دهد و پاسخ آن، منفی باشد، واجد شرایط ترخیص خواهد بود؛ اما اگر معلوم شود که ویروس به‌نوعی می‌تواند در بیمارانی که احساس بهبود کرده و طبق پروتکل فوق، با تست منفی، دوباره فعال شود، این برآمد برای بیماران و جوامع آن‌ها وخیم خواهد بود. البته موضوع این است که تا تحقیقات کامل‌تری انجام نشود، نمی‌توان به نتیجه‌گیری قاطعی دست پیدا کرد.

در هفته‌های اخیر تعداد علائم مرتبط با ویروس کرونا و بیماری کووید 19 افزایش‌یافته است. درحالی‌که تب شدید و سایر علائم مشابه بیماری آنفلوانزا، شایع‌ترین علائم بیماری کووید 19 بوده، برخی از بیماران، تجربه از بین رفتن حس بویایی و چشایی، کهیر زدن و برخی دیگر از بیماری‌های پوستی را گزارش کرده‌اند. البته باید ذکر کرد که ممکن است همه این علائم باهم در یک بیمار بروز نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز