معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان مطرح کرد؛

برنامه تشکل‌های جوان از مقابله با کرونا تا حمایت بهبودیافتگان/ آغاز پویش همت جوانانه_ کمک مومنانه

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۴:۵۱:۰۵
کد خبر: ۹۸۸۵۱۶
برنامه تشکل‌های جوان از مقابله با کرونا تا حمایت بهبودیافتگان/ آغاز پویش همت جوانانه_ کمک مومنانه
معاون وزیر ورزش و جوانان به تشریح اقدامات تشکل های جوان در ایام کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، جزئیات فعالیت تشکل‌های جوانان را تشریح کرد. او با اشاره به فعالیت همه استان‌های کشور در ایام کرونا از آغاز پویش همت جوانانه- کمک مومنانه برای حمایت از محرومین و نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تولید میلیونی اقلام بهداشتی از سوی تشکل‌های جوان

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، در خصوص اقدامات انجام شده تشکل‌های جوان برای مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: در خصوص مقابله با کرونا اقدامات زیادی از جمله تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ضد عفونی اماکن و معابر، انجام برنامه‌های مختلف، آموزش‌های ویژه و فعالیت دفاتر مشاوره از سوی تشکل‌ها انجام شده است.

او گفت: در کل کشور طبق آخرین گزارش‌ها حدود یک میلیون و 500 هزار  ماسک، 860 هزار گان (لباس بیمارستانی) و 410 هزار لیتر  مواد ضد عفونی کننده تولید و توزیع شده است.

مشارکت کرونایی تشکل‌های جوان در همه استان‌های کشور

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تقریبا در 30 استان کشور ماسک، در 10 استان گان (لباس بیمارستانی) و در 12 استان  مواد ضد عفونی تولید شده است.

تندگویان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه ارائه خدمات در ایام کرونا گفت: بحث خدماتی در حوزه پاکسازی امکان عمومی و... در 22 استان به صورت شبانه‌روزی با هماهنگی سایر نهادها انجام می‌شود و همچنین اقدامات ویژه‌ای در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه در تمامی استان‌های صورت گرفته است. از سوی دیگر 17 استان کشور کمپین خاص در مورد مسائل روانی و انگیزشی در خانه بمانیم، تشکیل داده‌اند.

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: 6 استان کشور به طور خاص به مدافعان سلامت خدمات ارائه می دهند که  می‌توان به اقدامات ارتقا شرایط روانی برای کادر درمان و مردم اشاره کرد.

او افزود: در مقوله غربالگری 7 استان کشور فعال بوده‌اند. همچنین در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی و فایل‌های صوتی و آموزشی  19 استان فعالیت داشته‌اند. تهیه پوستر و بروشور برای پیشگیری و مقابله با کرونا در  14 استان انجام شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان کشور با اشاره به اینکه تولید فایل‌های صوتی و تصویری برای انتشار در شبکه های مجازی در 11 استان انجام شده، گفت: آموزش‌های میدانی اعم از پیشگیری از کرونا و ارتقا بهداشت در مناطق آسیب پذیر طی ماه های اخیر به طور مرتب صورت گرفته است.

او درباره برگزاری مسابقات مختلف در  16 استان افزود: مسابقاتی در سطح بومی و محلی برگزار کردیم تا افراد اوقات فراغتشان را پر کنند. برگزاری مسابقات به صورت آنلاین در خانه در 15 استان انجام شده است.  در این رابطه یکی از استان‌ها اقدام به فعالیت عملی با عنوان رادیو قصه داشته است.

تندگویان گفت:  6 جشنواره به شکل استانی در خصوص کرونا و در خانه بمانیم به صورت مجازی برگزار شد و بدین ترتیب تشکل‌های جوان حدود 37 درصد فعالیت خدماتی، 35 درصد تولیدی، 12 درصد امور مربوط به اوقات فراغت را در ایام کرونا برعهده گرفته اند.

معاون ساماندهی امور جوانان کشور با بیان اینکه مراکز مشاوره ازدواج در ایام کرونا فعال بوده‌اند ادامه داد: حدود 184مرکز فعال با همکاری دانشگاه‌ها به ارائه خدمات رایگان پرداختند و همچنین در تمام استان‌ها مشارکت همکاران روانشناسی در سامانه  4030 را داشتیم.

تندگویان گفت: حضور مشاورین دفاتر در رسانه‌های تصویری، صوتی و مجازی داشتیم تا موضوع  کنترل استرس، سبک زندگی و... در شرایط کرونا  به شکل رایگان انجام شود.

به گفته او تولید محتوا در فضای مجازی و نشر آن با همکاری کارگروه‌های مشخص تولید محتوا در کشور انجام شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تهیه انیمیشن خود مراقبتی و آموزشی با موضوعات کاهش استرس و اضطراب، تاب‌آوری خانواده مقابل کرونا، خودمراقبتی و دگر مراقبتی، وسواس، مهارت‌های ماندن در خانه، مدیریت هیجان‌های منفی، سلامت معنوی برای بهبودیافتگان و .... از جمله برنامه‌های این روزهای تشکل های جوان بوده است.

او تاکید کرد: خدمات مشاوره رایگان برای کادر درمانی و بیمارستانی و خانواده‌های آنان با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

استفاده از خلاقیت یک تشکل جوان در ساختمان وزارتخانه

تندگویان با اشاره به برخی اقدامات شاخص بیان کرد: برخی از این اقدامات را به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده‌ایم که قابل بهره‌برداری است. یکی از آن‌ها تونل ضد عفونی کننده تمام استریل در البرز است که در یکی فروشگاه‌ها نصب شده و قابلیت اجرا در همه اماکن عمومی دارد و تصمیم داریم در ورودی وزارتخانه هم نصب کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی سامانه توزیع محصولات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا که در استان ایلام به بهره‌برداری رسیده، گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر با سهمیه‌بندی مشخص کالا دریافت کرده‌اند. پیشنهاد این سایت را به ستاد ملی کرونا هم دادیم تا به کل کشور خدمات ارائه شود. در صورت انجام چنین اقدامی با احتکار مقابله و میزان تولید مشخص و بازار هم تنظیم می‌شود.

راه‌اندازی سایت راهنمای کرونا

 او از راه‌اندازی سایت راهنمای کرونا خبر داد و افزود: در این سایت خدمات مشاوره و تغذیه و ورزشی و... را ارائه خواهیم داد.

تندگویان با تاکید بر اینکه تشکل‌ها در کلیه استان‌های کشور برای مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلف فعال هستند، گفت: در بیشتر استان‌ها خدمات به‌صورت داوطلبانه انجام شده است. اقدامی ویژه در استان آذربایجان غربی صورت گرفت بدین ترتیب با استفاده از ظرفیت وکلا خدمات حقوقی به خصوص برای کادر درمان و پزشکان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: روزانه 85 دقیقه به صورت میانگین در همه استان‌ها برنامه زنده اینترنتی اجرا شده همچنین ارتباط مستقیم آنلاین با مسئولین استانی از سوی تشکل‌های جوان برگزار شده است.

تندگویان گفت: اپلیکشنی نیز درباره سرگرمی کودک در خانه، تغذیه کودک و ... طراحی شده است.

تشکل‌های جوان فعال در بخش درمان

او با بیان اینکه تشکل‌های جوان در استان آذربایجان شرقی دستگاه توانبخشی را به شکل امانی گرفته و به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های دارای معلول قرار داده‌اند، افزود: تعدادی از مجموعه تشکل‌های جوان ما عضو کادر مدافعان سلامت استان‌ها هستند و حضور شبانه‌روزی در مراکز بیمارستانی داشتند.

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در برخی از استان‌ها تدریس دروس برای معلولین از سوی تشکل‌های جوان انجام شده است. بحث ساماندهی خدمات خرید برای مردم دیگر اقدامات است و پیشنهاد دادیم که می توانیم در کل کشور  اجرا کنیم.

تندگویان بیان کرد: بحث هایی در خصوص کودکان کار داشته‌ایم تا مانع افزایش ابتلا و گسترش آلودگی شود.

جمع‌ آوری تجربیات موفق ایام کرونا

او با اشاره به لزوم جمع آوری تجربیات برای بعد از بحران جهت استفاده در موضوعات مشابه گفت: استان اصفهان طرحی با عنوان جمع آوری تجربیات موفق انجام می‌دهد که به نظر می‌رسد کار تحقیقاتی و خوبی انجام شده که در پایان نیز در اختیار ستاد بحران و نهادهای دیگر قرار خواهیم داد.

آغاز رزمایش«همت جوانانه_ کمک مومنانه»

تندگویان با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری گفت: از ابتدای هفته جاری با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی بر حمایت از محرومین اقدامی انجام دادیم. این امر با شعار «همت جوانانه_ کمک مومنانه» انجام شده است.

او افزود: بر این اساس دستورالعملی تنظیم کردیم تا یک درصد از سرانه جمعیتی کشور را برای توزیع کالاهای مورد نیاز محرومان در استان‌ها با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، خیرین و جامعه ورزش را بر عهده بگیریم.

تندگویان با اشاره به اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان گزارش آماری از این رزمایش ارائه خواهیم کرد، گفت: تشکل‌های جوان برخی از استان ها آشپزخانه‌هایی داشتند و در ایام تعطیل و آخر هفته غذای گرم در میان نیازمندان و محرومین توزیع می‌کردند. این اقدام در ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود تا غذای گرم توزیع شود.

او با بیان اینکه از ظرفیت جوانان در استان ها برای کمک به محرومان استفاده می شود، افزود: اگر نهادهای دیگر همچون شهرداری و بهزیستی کمک کنند با همکاری خانه‌های جوان دیوار مهربانی برای استفاده از کالاهای خانگی مردم  راه‌اندازی خواهد شد. بدین ترتیب این اقلام به پایگاه‌های ما می‌آید و پس از بررسی کالاها آن‌ها را به خانواده‌های نیازمند می رسانیم.

تندگویان در پایان گفت: در اواسط یا پایان ماه رمضان هم گزارشی از حجم کمک‌های ارسالی به صورت شفاف ارائه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز