حریرچی:

همزمانی پیک کرونا با آنفوآنزا در پاییز/ ۲۶.۵ درصد شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۸۹۱۸۰
همزمانی پیک کرونا با آنفوآنزا در پاییز/ ۲۶.۵ درصد شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ۸ تا ۱۱ سال یک پیک شدید آنفلوآنزا در کشور اتفاق می‌افتد که سال جاری یازدهمین سالی خواهد بود احتمالا در کشور اتفاق بیفتد و با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی روز پنجشنبه در سی امین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که به صورت ویدو کنفراس برگزار شد، افزود: بنابراین باید فاصله گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام شود و در چند ماه آینده باید اقدامات بیشتری در جهت فاصله گذاری اجتماعی صورت بگیرد.

وی افزود: ما در دو جبهه ویروس و تحریم‌ها می‌جنگیم و در دو سال قبلی رشد اقتصادی منفی داشته‌ایم. بنابراین باید به موضوع اقتصاد نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت:‌ در حال حاضر یک میلیون راننده در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند که درآمد آنها روزانه است یا اینکه ۲۷۰ هزار راننده بین شهری داریم که روزمزد هستند و ۶۰ درصد مغازه دار مستاجر می‌باشند که باید هزینه آنها تامین شود.

حریرچی افزود: افرادی که فشار می‌آورند تعطیل شود آیا حاضرند ۵۰ درصد از حقوق کارمندی‌شان را نگیرند یا اینکه اضافه حقوق آنها پرداخت نشود.

۲۶.۵ درصد شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد

وی گفت: ۲۶ و نیم درصد از انتقال کرونا در حمل ونقل عمومی است و کل مدارس با ۱۴ میلیون دانش‌آموز ۱۱ و نیم درصد احتمال انتقال وجود دارد، در نماز جمعه ۲ دهم درصد و در کل دانشگاه‌ها ۷ درصد احتمال انتقال ویروس کرونا وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از دلایلی که طرح ترافیک اجرایی نشد عدم استفاده از حمل و نقل عمومی بوده است.

حریرچی ادامه داد:‌ ما در مرحله اول برای بحث نگهداری افراد مشکوک به کرونا، اقدام به ایجاد نقاهتگاه کردیم اما مردم از این موضوع استقبال نکردند. به همین دلیل در بعضی شهرها شیوع کرونا بیشتر شد.

وی ادامه داد: قراردادهایی را با هتل‌ها بستیم تا افراد بهبود یافته دوران قرنطینه را سپری کنند. ۶۰ درصد از مردم در خانه‌های کمتر از ۷۰ متر زندگی می‌کنند که ایزولاسیون در این اماکن را آغاز کردیم و فرد مبتلا و خانواده خود با یکدیگر در ارتباط بودند و ما بحث قرنطینه خانگی را مدنظر داریم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود:‌ در غربالگری که در برخی استان‌ها انجام دادیم افرادی که دو علامت از علائم کرونا را داشته‌اند شناسایی کرده‌ایم و آن افراد تحت مراقبت هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز