نجات خودرو سقوط کرده در دره

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۰:۴۳
کد خبر: ۹۸۹۲۰۳
نجات خودرو سقوط کرده در دره
آتش نشانان شب گذشته در یک عملیات طاقت فرسا توانستند به شکل معجزه آسایی شخص سقوط کرده با خودرو را از دره‌های کوه بی بی شهربانو نجات دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس این گزارش در ساعت ۲۳:۱۴ دقیقه شب گذشته شهروندان در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع حادثه سقوط یک دستگاه خودروی سواری در دره کوه‌های بی بی شهربانو واقع در جاده امین آباد جاده معدن خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۸۶ و گروه امداد و نجات ۶ و ۱۷ را به محل حادثه روانه کرد.

امیر اصلان عزیزی افسر آماده منطقه هفت عملیات که از ابتدا در محل حادثه حاضر بود گفت: یک دستگاه خودروی سواری مزدا ۳ به علت نامعلومی از مسیر اصلی خود خارج شده بود و از دره‌ای به ارتفاع ۱۵۰ متر به پایین سقوط کرده و در عمق ۱۰۰ متری دره متوقف شده بود؛ لذا آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و با استفاده ابزار مخصوص نجات و برپایی کارگاه مناسب به خودرو دسترسی پیدا کرده و پس از تثبیت کردن خودرو و ایمن سازی کامل توانستند راننده خودرو را که خانمی ۳۳ ساله بود از داخل خودرو به بیرون هدایت کرده و به پایین دره و به سطح جاده هدایت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه راننده دچار شوک عصبی شده بود و خوشبختانه مصدومیت جدی‌ای به شخص وارد نشده بود، با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه راننده به مراکز درمانی انتقال یافت.

عزیزی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط محیطی و همچنین گیر کردن خودرو در میان سنگ‌ها و خاک دره، عملیات برای آتش نشانان بسیار سخت و دشوار بود که با توجه به ایمن سازی کامل خودرو و نداشتن مصدوم و محبوس شده عملیات تکمیلی آتش نشانان به روز بعد موکول شد.

نظر شما