دستور قطع ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان بوشهر صادر شد

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۵۰:۰۸
کد خبر: ۹۸۹۸۵۲
دستور قطع ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان بوشهر صادر شد
استاندار بوشهر بر قطع انشعابات غیرمجاز آب در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان، هشت هزار و 515 انشعاب غیرمجاز در نقاط شهری و روستایی و 3 هزار و 757 انشعاب غیرمجاز هم در خانه باغ‌های استان وجود دارد که انشعابات غیر مجاز باید قطع شده و انشعاباتی هم که قبلا دستور قطع آنان صادر شده بود همچنان باید قطع بمانند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت آب شیرین کن بوشهر در سال 97، 10 هزار مترمکعب بود و این رقم در سال 98 به 17 هزار و 500 متر مکعب رسیده و هم اکنون ظرفیت این آّب شیرین کن به 22 هزار و 500 متر مکعب افزایش یافته است.

گراوند بیان کرد: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اما پیگیری و بررسی مشکلات حوزه آب با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت های مهم تامین آب استان، آب شیرین‌کن هاست که در این زمینه شرکت آب و فاضلاب باید نهایت جدیت و پیگیری لازم برای تکمیل پروژه های آب شیرین کن را به کار گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه آب به صورت ویژه در استان دنبال می شود، اظهار داشت:  با توجه به اهمیت آب شیرین کن ها، شرکت آب و فاضلاب روند اجرای پروژه های این بخش را به صورت ویژه پیگیری کند.

استاندار بوشهر در مورد پروژه آب شیرین کن دلوار گفت: با توجه به اینکه این پروژه دو بار تا آستانه اجرایی شدن قرار گرفته اما به دلیل مشکلات مالی پیمانکار اجرای آن به تعویق افتاده، شرکت آب و فاضلاب با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کند.

وی بر قطع انشعابات غیرمجاز  آب در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان، هشت هزار و 515 انشعاب غیرمجاز در نقاط شهری و روستایی و 3 هزار و 757 انشعاب غیرمجاز هم در خانه باغ‌های استان وجود دارد که انشعابات غیر مجاز باید قطع شده و انشعاباتی هم که قبلا دستور قطع آنان صادر شده بود همچنان باید قطع بمانند.

گراوند در مورد خط انتقال آب جم هم گفت: تامین آب جم از اولویت‌های استان است و تنها راه حل برای حل مشکل آب در این شهرستان وارد مدار کردن آب شیرین کن است لذا این پروژه باید تسریع شود.

وی تاکید کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکه های روستایی در نوار ساحلی استان، از ظرفیت دهیاری‌ها و منابع مالی ملی و استانی استفاده شود.

استاندار بوشهر گفت: سال گذشته بیش از 550 کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصلاح و نوسازی شد و اکنون می‌توان از ظرفیت منابع اعتباری ملی، استانی و دهیاری‌ها برای این مهم استفاده کرد.

نظر شما