هاشمی مطرح کرد:

جزئیات نشست هم اندیشی شورای شهر و شهردار

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۸:۳۱:۱۷
کد خبر: ۹۹۰۱۷۹
جزئیات نشست هم اندیشی شورای شهر و شهردار
‌رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران، کاهش درآمدهای شهرداری و افزایش هزینه‌ها را از هیأت وزیران مؤثرتر پیگیری کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش آمار مسافران مترو، گفت: روز به روز بر تعداد مسافران مترو افزوده می‌شود و همزمان با آغاز فعالیت اصناف کم خطر متوسط الخطر و پرخطر این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ۱۰۰ هزار مسافر در روز، روز گذشته تعداد مسافران به ۴۰۰ هزار مسافران افزایش پیدا کرده بود و اگر همین روند ادامه داشته باشد این تعداد به آمار اسفند ماه یعنی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مسافر خواهد رسید و اگر آزادسازی طرح‌های ترافیکی و فعالیت‌های دیگر انجام شود مترو همان دو میلیون مسافر در روز را خواهد داشت که با این جمعیت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر نیست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی صبح یکشنبه با شهردار تهران گفت: درآمدهای فروردین ماه و کل سال شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد این موضوع در سطح وزارت کشور و دولت پیگیری شود زیرا این مشکل تهران نیست و کل کلانشهرها به دلیل کاهش صدور پروانه ساخت، کاهش خدمات مالیات ارزش افزوده و مصوبات ستاد کروناو افزایش حقوق و دستمزد دچار مشکلات جدی هستند و قرار شد شهردار تهران در سطح وزارت کشور و هیأت دولت این موضوع را مؤثرتر پیگیری کند تا دیر هنگام دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز راه حل‌هایی برای جبران درآمدها پیش بینی کرده بود، گفت: پیشنهادات شهرداری مورد نقد اعضا قرار گرفت و مواردی اضافه و کم شد و قرار شد اگر لازم باشد این موارد به صورت لایحه دو فوریتی و یک فوریتی در شورا مورد بررسی قرار گیرد همچینن پیشنهاداتی در شورا در خصوص افزایش اختیارات شهرداری‌های مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها داده شد تا بتوانند خارج از بروکراسی اداری کسب درآمد کنند که این به تصمیم شهردار بستگی دارد. همچنین پیشنهاد شد از خدمات مردم بیشتر استفاده شود به ویژه در بخش خدمات اجتماعی که در حال حاضر نه سازمان فرهنگی هنری فعالیتی دارد و نه معاونت اجتماعی زیرا اجتماعات تعطیل است و می‌تواند عمده فعالیت‌های خود را روی تشویق مردم برای حضور در فعالیت‌های عام المنفعه متمرکز کنند.

هاشمی در پاسخ به این که آیا درباره افزایش درآمدهای پایدار در این جلسه صحبت شد گفت: این موضوعی است که همیشه در رابطه با آن صحبت می‌کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز