وام ۳۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تمامی اقشار جامعه

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۰:۵۵
کد خبر: ۹۹۰۲۷۳
وام ۳۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تمامی اقشار جامعه
سید پرویز فتاح از وام 300 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تمامی اقشار جامعه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در نشست خبری خود گزارشی از اقدامات این بنیاد در راستای مقابله با کرونا ارائه داد.

فتاح گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور بنیاد مستضعفان همکاری خود را با دولت آغاز کرد و در صحبت هایی با وزیر بهداشت داشتیم همکاری را با ستاد مقابله با بحران کرونا را هم آغاز کردیم. حتی در ایام تعطیل نیز با هماهنگی دولت به فعالیت در این راستا پرداختیم.

او افزود: با وزیر محترم رفاه ، معاون اول رئیس جمهوری،جناب واعظی و شخص رئیس جمهوری نیز مکاتباتی داشته ایم و دامنه فعالیت های خود را در سایر استان ها انجام دادیم  همه امور با دولت هماهنگ بوده و هیچ کاری موازی انجام نشده است.

فتاح تصریح کرد: منتظر هستیم این اقدامات زودتر به سرانجام برسد و متمم دولت خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: با کسب اجازه از رهبری با تمام توان وارد عرصه مبارزه با کرونا شده ایم . در این زمینه هم املاک و هم نقدینگی خود را به میدان آورده ایم. تا پایان بحران در کنار دولت هستیم و حتی پس ازاین بحران برای جبران تبعات در میدان خواهیم ماند.

او ادامه داد: وظیفه اصلی ما تولید است و در سال جهش تولید به این امر توجه ویژه ای داریم.همچنین در فرصتی مناسب در رابطه با اقدامات این بنیاد در تحقق امر جهش تولید گزارشاتی ارائه خواهیم داد.

اقساط اسفند و فروردین املاک متعلق به بنیاد مستضعفان بخشیده شده است. کلیه اجارات در سراسر کشور در اردیبهشت ماه نیز توسط این بنیاد بخشیده خواهد شد.

فتاح گفت: 200 میلیارد تومان از طریق بانک سینا و 100 میلیارد تومان از طریق موسسه راه ولایت به صورت وام قرض الحسنه به اقشار مختلف پرداخت خواهد شد. سقف  این وام پنج میلیون تومان بوده و در برخی مواقع امکان پرداخت 10 میلیون تومان وجود دارد و سود آن کمتر از 4 درصد است. البته طبق گفته صندوق ولایت؛ تلاش بر این است که سود آن صفر شده و اعمال نشود.

او تاکید کرد: تمامی پرداختی های این وام از منابع مالی بنیاد پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: با 400 گروه جهادی در راستای مقابله با کرونا همکاری داشته و از ظرفیت آنها برای تولید اقلام بهداشتی استفاده شده است. همچنین 160 میلیارد تومان به کمیته امداد جهت پرداخت به خانواده های مستمری بگیر اعطا شده است

او در ادامه گفت: 46 میلیارد تومان هم به بهزیستی کمک شده است و اختیار استفاده به خود سازمان ها واگذار شده است.

فتاح افزود: 5 میلیارد تومان هم در رابطه با کودکان کار و 13 میلیارد تومان هم کارت هدیه به شهرداری داده شده است تا میان دستفروشان و کارگران بازیافت و زنان سرپرست خانوار توزیع شود این در حالی است که همه این نهادها باید گزارش کار به بنیاد ارائه دهند.

او گفت: با سازمان امور زندان ها و قوه قضاییه نیز تعاملاتی داشته ایم . برای 38 هزار زندانی نیازمند که در حال حاضر د رمرخصی به سر می‌برند کارت های هدیه ای به ارزش 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پرویز فتاح خاطر نشان کرد: در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز به کولبران کارت هدیه اهدا شده است و استانداران وظیفه اهدا این کارت ها را بر عهده داشتند.

او افزود: همچنین 25 میلیارد تومان نقدا به استان سیستان اهدا شد تا اتباع و افراد فاقد شناسنامه از این مبالغ اهدایی بهرمند شوند و در عین حال برای ملوان ها در استان هرمزگان و بوشهر به هر نفر یک میلیون تومان هدیه داده شده است و این به همه نیازمندان این حوزه واگذار شده است.

فتاح گفت: ساکنان عزیز در هرمز لارک و هنگام همه ساکنین در این هفته کارت هدیه 500 هزار تومانی اهدا و در قشم این کارت هدیه فقط به مددکاران و در استان قم نیز 7 میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه افزود:  بنیاد پرداخت هایی به موسسات خیریه نیز داشته است به گونه ای که با همکاری ستاد مقابله با کرونا در تهران یک میلیون و پانصد هزار عدد ماسک به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

او گفت: 32 شرکت از بنیاد در بورس حضور دارد و این اقدام طبق ضوابط و قوانین بورس بوده است. قرار بر این است که سایر شرکت ها نیز به این عرصه وارد شوند و در این راستا اخبار خوبی در راه است و ما شرکت های را وارد بورس می کنیم که سه سال پیاپی سود دهی داشته باشند.

پرویز فتاح تاکید کرد :هر کدام از اقشار کشور متولی مشخصی دارند. مسئولیت کودکان کار با بهزیستی است و ما فقط احتصاص دهنده منابع هستیم و این نهاد باید گزارش عملکرد خود در این رابطه را به ما ارائه دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان یاد آور شد : کارت های هدیه نقدی نبوده و صرفا جهت خرید کالا هستند زیرا دولت معتقد بود باید نقدینگی در این عرصه کنترل شود.

او تشریح کرد: بنیاد مجموعه ای از شرکت ها است و سهم بنیاد در هر شرکت متفاوت است و سه ماه جلسات مجامع برگزار نشده است و پس از کرونا و تشکیل مجمع آمار دقیق سود و زیان بنیاد اعلام خواهد شد.

فتاح گفت: آموزش و پرورش در راستای کمک به دانش آموزان از ما درخواستی نکرده است اما در مناطقی همچون قلعه گنج به وسیله بنیاد علوی در حال کمک به دانش آموزان نیازمند هستیم.

بنیاد در حال آماده سازی بسته هایی برای ماه مبارک رمضان است و در راستای فرمایشات رهبری تحت عنوان رزمایش همدلی صورت خواهد گرفت و سهم و مشارکت بنیاد در راستای اعطای بسته های ماه رمضان مشخص خواهد شد تا در این راستا با تمام توان اقدام کنیم.

نظر شما
نظرات
صیاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
0
سلام اقای رییس فتاح من احیتاج وام ۳۰۰میلیون وام مسکن دارم ازطریق سایت کمیته ثبت نام کردم ولی گفته شداجاره نشین هستی به جای خودچون شما بیمه ودهک ۴هستی و طبق قانون کمیته امدادنمی تواند کمککندشمارییس فتاح می توانیدکمک کنیدلطفا این پیام را به اقای رییس فتاح برسانیدباتشکر
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز