معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد:

شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت کرونایی

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۹۱۰۲۴
شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت کرونایی
معاون کل وزارت بهداشت، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت را برای مهار کرونا در کشور و استان مازندران لازم دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی بعدازظهر دوشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان مازندران با بیان اینکه وضعیت مهار کرونا در استان مازندران مطلوب است، افزود: تعداد بیمار به میزان قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

وی با عنوان اینکه همان طوری که بیماری با یک بیمار شروع و به دیگر مناطق سرایت کرده است، افزود: تاز مانی که حتی یک بیمار داریم، کرونا در کمین است و کاهش بیماری به معنای آن نیست که مشکل پایان یافته باشد.

حریرچی با اظهار اینکه ویروس همچنان در کشور می چرخد، افزود: تازمانی که دارو و واکسن مؤثر وجود نداشته باشد به دست و پنجه نرم کردن با کرونا باید عادت کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: متأسفانه کرونا ویروس به آب و هوا چندان حساس نیست و امنیت و اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر برخی کشورهای نظیر انگلیس واسپانیا رشد منفی شش درصدی برای اقتصاد را پیش بینی کرده‌اند، افزود: این ویروس اقتصاد کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

مازنردان درمعرض خطرترین استان شیوع کرونا است

وی با بیان اینکه مازندران به دلیل آزادی سفر بین استانی درمعرض خطرترین استان از نظر شیوع کرونا به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به مقتضیات آب و هوایی و نزدیکی به تهران، احتمال افزایش سفر به مازندران وجود دارد و این سبب افزایش تماس‌ها خواهد شد.

حریرچی با بیان اینکه نگران شیوع پیک دوم کرونا در مازندران هستیم، افزود: در عین حال مشکل کارگران روزمزد و اقشار مختلف را درک می‌کنیم اما تقاضا داریم نسبت به شیوع کرونا هوشیار باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: بیماری کرونا چندکوهانه هست و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که شیوع آن رشد خواهد داشت و باید نسبت به این مسئله هوشیار بود.

حریرچی نوع رفتار با کرونا ویروس را که هوشمندانه و خانمان برانداز است، مهم دانست و گفت: فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن مذهبی، مراکز ورزشی و غیره افزود: زیبنده نیست در چنین شرایطی بی جهت و غیرضرور در خیابان‌ها حضور داشته باشیم و اصول اولیه بهداشتی را رعایت نکنیم.

حریرچی با بیان اینکه امروز نشانه‌های ترافیک و شلوغی در محورهای ارتباطی مازندران مشهود است، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا شیوع بیماری افزایش یابد و باید در استان مازندران تدابیر ویژه ای اتخاذ شود تا عملیات مناسبی برای مهار کرونا صورت گیرد.

معاون کل وزیر بهداشت از مردم خواست تا برنامه استراتژیک خاصی برای مازندران تدوین شود و ادامه داد: شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت باید در دستور کار قرار گیرد زیرا پنج تا ۲۰ برابر بیمار کم علامت و بدون علامت در استان و کشور وجود دارد.

حریرچی گفت: برای شناسایی بیماران کم علامت و بدون علامت، باید تست‌های لازم انجام شود.

وی با اظهار رضایت از مدل اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تاکید کرد از این مدل و طرح باید به طور ویژه برای شکست کرونا استفاده کرد.

نظر شما