راه حل مدیر عامل سازمان پسماند برای مقابله با زباله‌گردی:

انتقال سطل‌های زباله به داخل ساختمان‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۹۱۱۱۹
انتقال سطل‌های زباله به داخل ساختمان‌ها
محله هرندی شرایط نامناسبی در ایام کرونایی سپری می کند که صدر الدین علیپور نسبت به گزارش یکی از مخاطبین خبرگزاری برنا از این محله واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها در برخی خیابان های پایتخت مانند هرندی شاهد حضور زباله گردان و سرگردانی زباله های شهری هستیم و به نظر می رسد در ایام کرونایی حساسیت ها نسبت به سلامت شهروندان باید دو چندان باشد امری که در مناطق جنوبی شهر کمتر در نظر گرفته می شود.

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان پسماند، در رابطه با حضور زباله گردان در برخی مناطق مانند هرندی و عدم جمع‌آوری پسماند در این مناطق و در واکنش به گزارش خبرگزاری برنا از حال و هوای این روزهای محله هرندی گفت: در هر منطقه‌ای پیمانکار مخصوصی برای جمع آوری زباله و پسماند وجود دارد و کار سازمان پسماند از ایستگاه میانی آغاز و تا آرادکوه ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: قرارداد تقکیک زباله با منطقه است و ما تنها نظارت داریم و نمی‌توانیم از نظر قانونی برخورد کنیم.

علیپور تاکید کرد: گاهی مناطق وارد کار شدند و با زباله‌گردان برخورد کردند اما پس از آن محکوم شدند چراکه شهرداری ضابط قضایی نیست.  نیروی انتظامی و دادستان باید وارد عمل شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند با اشاره به برخورد با زباله گردان گفت: تاکنون 15 تیم توقیف شده‌اند. حتی اعلام کردیم مردم در صورت دیدن تخلفی با سامانه 137 تماس بگیرند تا ما آن را به ضابطین ارجاع بدهیم.

او با اشاره به طرح کاپ افزود: بناست مخازن به داخل ساختمان‌ها انتقال پیدا کند تا مخازن فعلی جمع شود. چراکه در حال حاضر زباله گردان می‌توانند کنار مخازن بروند و امیدواریم با انجام این طرح دیگر زباله‌گرد نداشته باشیم.

علیپور در خصوص تفکیک پسماند از مبدا در ایام کرونایی گفت: بدون نظر ستاد کرونا کاری انجام نخواهیم داد گرچه این کار از نظر پروتکل‌های جهانی منعی ندارد و می‌توان تفکیک زباله انجام داد.

مدیرعامل سازمان پسماند با بیان اینکه در پی این هستیم تا به مدلی برای تفکیک از مبدا برسیم، افزود: بدین ترتیب در ساعات خاصی زباله‌های تر و خشک دریافت شود و زباله‌گردی از میان می‌رود اما هنوز به پروتکلی برای تفکیک پسماند نرسیده‌ایم.

او با اشاره به اینکه شهرداری تهران در بحث مقابله با تفکیک زباله در ایام کرونایی پیشگام شده است، گفت: در حال حاضر در مراکز دفن دچار مشکل شده‌ایم چراکه این حجم از دفن سبب راه افتادن شیرابه می‌شود و به تبع آن مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

علیپور با بیان اینکه سعی می‌شود تفکیک زباله در آرادکوه انجام شود، بیان کرد: این روزها حدود 6 هزار تن زباله دفن می‌شود در صورتی که در گذشته تنها 2 هزار تن دفن می‌شد و بقیه تفکیک می‌شدند اما این روزها عدم تفکیک چالش‌های زیادی به بار آورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز