محمدمهدی تندگویان:

وام ازدواج تک ضامنی است/ کلاهبرداران در کمین وام ازدواج/ زوجین نگران دریافت وام ازدواج نباشند

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۵:۳۳:۴۴
کد خبر: ۹۹۱۳۶۵
وام ازدواج تک ضامنی است/ کلاهبرداران در کمین وام ازدواج/ زوجین نگران دریافت وام ازدواج نباشند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زوجین نباید نگران وام ازدواج باشند، گفت: بانک‌ها اجازه اخذ ضامن اضافی را ندارد در غیر این صورت زوجین شکایت خود را در سایت بانک مرکزی ثبت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره کم و کیف ارائه وام ازدواج گفت: شرایط ارائه وام ازدواج کاملا مشخص است. از یکم اردیبهشت روند ارائه وام ازدواج آغاز شده و وام 50 میلیون تومانی در بودجه اختصاص یافته و از طریق برخی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

او افزود: برخی از زوجین در این روند دچار شبهه شده‌اند چون پاسخی برای آن‌ها ارسال نشده است. از نهم فروردین ماه سال جاری بانک مرکزی بخش‌نامه وام 50 میلیون تومانی را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: برای اختصاص وام هر بانک عامل بخشنامه را به هیئت مدیره بانک ارسال کردیم و این بخشنامه باید با توجه به سیاست‌های موجود اجرایی شود.

تندگویان تاکید کرد: اگر زوجین برای اخذ وام ازدواج در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند پیامکی برای تشکیل پرونده برای‌شان ارسال می‌شود اما اگر هنوز  پیامکی مبنی‌ بر مراجعه به شعبه برای اخذ وام برای‌شان ارسال نشده نگران نباشند چون ابلاغ دستورالعمل به شعبات زمان‌بر است. به باور بنده امسال روال ارائه وام‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب‌تر است.

او افزود: برای مثال در برخی موارد ارائه وام از فروردین انجام شده است، طبیعتا تا خردادماه شعب ارائه دهنده وام مشخص می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان طی هشداری به زوج‌های جوان گفت: برای دریافت وام به هیچ سایت متفرقه‌ای نباید مراجعه کنید چون سایت‌های متعدد کلاهبرداری با عنوان مشاوره وام، تشکیل شده است.

تندگویان تاکید کرد: تمامی این سایت‌ها غیرمعتبر هستند و هرگونه تراکنش مالی که قبل از دریافت وام ازدواج درباره مراجعه به شعب انجام شود، غیرقانونی است.

او گفت: در سایت بانک مرکزی شرایط اخذ وام مشخص شده و طی بخشنامه بانک مرکزی، شعب می‌توانند حساب یارانه را به عنوان ضامن اختصاص دهند اما این امر تابع دستورالعمل داخلی بانک است که یارانه را قبول کنند یا خیر.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ارائه بیشتر از یک ضامن تخلف بانکی محسوب می‌شود. اگر هر یک از شعب خواستار دو یا تعداد بیشتر ضامن برای وام باشند، زوجین می‌تواند در سایت بانک مرکزی به قسمت ثبت شکایت مراجعه کرده و کد تسهیلات و موضوع شعبه را مطرح کنند. در این روند زوجین راهنمایی می‌شوند و به بانک مذکور تذکر داده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز