کاهش دمای هوا در سواحل دریای خزر

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۲:۵۳:۰۱
کد خبر: ۹۹۱۴۲۷
کاهش دمای هوا در سواحل دریای خزر
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای آینده در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز (۲ اردیبهشت) در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از جنوب، جنوب شرق و شرق رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۳ اردیبهشت) بارندگی مناطق گسترده‌تری را در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور در بر می‌گیرد. همچنین در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌های از استان یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی در شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران خواهیم داشت، تصریح کرد: روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب ادامه دارد و به تدریج گستره آن سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر وقت دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌های از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین در این روز وزش باد شدید در بخش‌های از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: طی روزهای جمعه و شنبه (۵ و ۶ اردیبهشت) رگبار پراکنده در شمال غرب کشور دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های لرستان، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست. همچنین در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت باد افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که در ساعات بعد از ظهر فردا (۳ اردیبهشت) با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی ریزش تگرگ در مناطقی از جنوب و شرق کشور دور از انتظار نیست، تصریح کرد: دمای هوا در سواحل دریای خزر از فردا تا پایان هفته بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

نظر شما