علی اعطا:

درخواست شورای شهر برای اعلام آمار تفکیک شده کرونایی‌های شهر تهران/ شهرداری‌ها از بودجه کرونا سهم داشته باشند

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۰:۲۵
کد خبر: ۹۹۱۵۰۹
درخواست شورای شهر برای اعلام آمار تفکیک شده کرونایی‌های شهر تهران/ شهرداری‌ها از بودجه کرونا سهم داشته باشند
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در این شرایط ویژه درخواست جدی مدیریت شهری و شورا این است که بخشی از تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی به شهرداری اختصاص یابد تا نیروهای خود را به رغم اینکه زمینه های قانونی فراهم بوده از کار بیکار نکند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرزگرای برنا؛ علی اعطا در نشست خبری مجازی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: دولت ۷۵ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های ارزان قیمت اختصاص داده است و پرسنل خود را بیکار نکرده و این تصمیم لازم بوده است. در همین رابطه  قصد داریم درخواستی را مطرح کنیم.

او ادامه داد: شهرداری تهران با توجه به حجم بالای پرسنل با چالش‌های جدی مواجه است. بخش قابل توجهی از زیرمجموعه شهرداری مشکلات قابل توجهی دارند. شاید در این شرایط شهرداری باید به سمتی ‌می‌رفت که نسبت به کاهش نیروی انسانی برنامه‌ریزی و فکر کند. بنابراین در این شرایط ویژه درخواست جدی مدیریت شهری و شورا این است که بخشی از تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی به شهرداری اختصاص یابد تا نیروهای خود را به رغم اینکه زمینه های قانونی فراهم بوده از کار بیکار نکند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین با اشاره به ایراداتی که هیات تطبیق به بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گرفته بود گفت: در مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران کلیات مورد تایید قرار گرفت و  در هیات تطبیق به ۸ مورد اعتراض شد. هفته گذشته جلسه هیات حل اختلاف برگزار و در جمع بندی مقرر شد شورای شهر و هیات تطبیق درباره آن توافق کنند.

اعطا ادامه داد: در همین رابطه صبح امروز جلسه ای به ریاست رئیس شورا‌ی شهر، آقای ‌فراهانی و آقای میرلوحی برگزار شد و در خصوص موارد اختلافی بودجه در فرمانداری صحبت شد و توافق حاصل شد و اجزا بودجه عملا به تصویب و تایید هیات تطبیق رسیده است.

اعطا همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری پس از شیوع کرونا تصریح کرد: در شرایط فعلی به دلایل متعدد درآمد شهرداری ها کاهش جدی پیدا کرده است. حدود ۵۰ درصد از بودجه شهرداری از محل صدور پروانه بوده و درآمدهای ناشی از خدمات و مالیات بر ارزش افزوده کاهش جدی یافته است که مجموعه آنها باعث شده است شهرداری‌ها با مشکلات جدی مواجه شوند. از ریاست جمهور و ستاد ملی کرونا درخواست داریم که یک جلسه عاجل برای رسیدگی به وضعیت شهرها اختصاص دهند. چرا که وضعیت درآمد شهرداری‌ها به سمتی می‌رود که ممکن است با بحران مواجه شوند.

اعطا در پاسخ به این سوال که اگر اعضای شورای شهر به آمار فوتی‌های شهر تهران اعتراض دارند‌، چرا آن را مشخصا اعلام نمی‌کنند، گفت: در شورا این درخواست را داشتیم که آمار به تفکیک اعلام شود. اینکه اگر اعضای شورا آمار دارند چرا آن را علام نمی‌کنند به این دلیل است که مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است و ما مرجع اعلام آمار نیستیم. اما این مطالبه حق نمایندگان مردم است که از منظر پیگیری حقوق شهروندان درخواست کنند که آمار به تفکیک اعلام شود. قطعا در اختیار داشتن آمار تفکیکی در کلانشهرها به ویژه در شهر تهران حتما در نوع تصمیمات مدیریتی که قرار است گرفته شود مهم است و معتقد هستیم که آمار باید حتی به تفکیک محله و منطقه اعلام شود.

نظر شما