مینو محرز:

داروی درمان کرونا به مرحله سوم کارآزمایی رسید/ کرونا از طریق آزمایش خون قابل تشخیص نیست

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۵:۰۱:۲۶
کد خبر: ۹۹۱۵۱۸
داروی درمان کرونا به مرحله سوم کارآزمایی رسید/ کرونا از طریق آزمایش خون قابل تشخیص نیست
مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، ادعای تشخیص ویروس کرونا از طریق آزمایش خون را رد کرد و از ورود داروی درمان کرونا به مرحله سوم کارآزمایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها آزمایشگاه‌هایی که نام‌شان نزد خبرگزاری برنا محفوظ است پیامک‌هایی مبنی بر انجام آزمایش خون جهت تشخیص ویروس کرونا برای شهروندان ارسال می‌کنند. در این پیامک‌ها ادعاهایی مبنی بر تشخیص «ابتلا افراد در گذشته، ابتلا در حال حاضر» از طریق انجام آزمایش خون آن هم ظرف یک روز مطرح شده است.‌ این تبلیغ در ادامه شهروندان را به عجله جهت رزرو آزمایش به دلیل کمبود کیت تشویق می‌کنند.

صحت و سقم این تبلیغات را از مینو محرز، پزشک و متخصص حوزه عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، جویا شدیم.

او با اشاره به اینکه امکان تشخیص کرونا از طریق آزمایش خون وجود ندارد، گفت: امکان تشخیص هر نوع ویروس فقط از طریق بزاق و مخاط قابل تشخیص است.

محرز افزود: اگر قرار باشد از طریق خون به وجود ویروس کرونا در بدن فردی پی برد، باید آنتی بادی خون افراد را مورد بررسی قرار داد اما از آنجایی که آنتی بادی‌ها خیلی دیر در بدن به وجود می‌آیند، برای تشخیص عفونت و ویروس مفید نیستند.

این متخصص حوزه بیماری‌های عفونی با اشاره به صحبت‌های قبلی خود مبنی بر تولید داروی کرونا بیان کرد: در حال حاضر هیچ دارو و واکسنی برای درمان کرونا کشف نشده اما یک دارو در آمریکا و اروپا به مرحله سوم کارآزمایی بالینی رسیده که اتفاق جدیدی است.

او در پایان گفت: اگر این دارو روی تعداد افراد بیشتری جواب مثبت دهد، می‌تواند به عنوان داروی درمان کرونا مورد استفاده جهانیان قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز