گرفتن کارت پایان خدمت مرد جوان را به دام سارق انداخت

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۵:۴۶:۳۳
کد خبر: ۹۹۱۶۰۵
گرفتن کارت پایان خدمت مرد جوان را به دام سارق انداخت
معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که با نسکافه حاوی مواد بیهوشی و جلب اعتماد شاکی اقدام به سرقت می کرد، خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی"  گفت: بیست و هشتم دی ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت از یک جوان 25 ساله به شیوه بیهوشی برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد .

وی توضیح داد: شاکی با حضور در اداره پنجم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، چند روز قبل از وقوع سرقت از طریق فضای مجازی با شخصی به نام رضا آشنا شدم. آشنایی من و رضا از اینجا شروع شد که برای گرفتن کارت پایان خدمت از راه های میانبر به هر راهی روی آوردم در این بین با فردی به نام رضا 40 ساله آشنا شدم که ادعا داشت می تواند برای من کارت پایان خدمت تهیه کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت، پس از چندین مرتبه تماس تلفنی قرار بر این شد من 150 میلیون ریال برای اینکار به او بپردازم و روز قرار ابتدا به یک سوپرمارکت رفته و پس از خرید چند قلم مواد خوراکی برای ادامه صحبت به یک پارک در حوالی افسریه رفتیم. چند دقیقه از حضورمان در پارک سپری نشده بود که رضا پیشنهاد داد هوا سرد شده و بروم دو تا نسکافه بخرم و بیاورم و زمانی که برگشت به من تعارف کرد و پس از خوردن نسکافه احساس سنگینی در سرم و سپس سرگیجه کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و زمانی که بهوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم و متوجه شدم شهروندان من را پیدا کرده و دو روز است که در بیمارستان بستری می باشم. با بررسی کیف پولم متوجه شدم مقداری پول نقد و عابر بانکم را رضا به سرقت برده و حسابم را خالی کرده است .

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه کارآگاهان در رصد های اطلاعاتی هویت اصلی رضا را بدست آوردند، گفت: در این تحقیقات مشخص شد رضا سال گذشته به اتهام سرقت موبایل توسط پلیس آگهی دستگیر و روانه زندان شده است.

وی افزود: با اطلاعات بدست آمده مخفیگاه رضا شناسایی و با هماهنگی های قضائی کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را در بیست و هشتم فروردین ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

سرهنگ نجفی ابراز داشت: رضا ضمن قبول بزه انتسابی اعتراف کرد، پس از آزادی از زندان در فضای مجازی دنبال کار بودم که دیدم مال باخته برای گرفتن کارت پایان خدمت به دنبال راه و چاره می باشد و دیدم سوژه خوبی برای سرقت می باشد و نقشه سرقت از وی را به این شیوه طراحی و اجرا کردم .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی در پایان گفت: متهم با دستور بازپرس شعبه دوم داسرای ناحیه 34 تهران برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز