سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:

تست های آزمایش خون برای تشخیص کرونا قابل اعتماد نیست/ وزیر بهداشت نباید دربرابر شورای شهر پاسخگو باشد!/ اطلاع رسانی درباره بازگشایی دانشگاه ها زود است

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۶:۳۰:۲۴
کد خبر: ۹۹۲۱۱۵
تست های آزمایش خون برای تشخیص کرونا قابل اعتماد نیست/ وزیر بهداشت نباید دربرابر شورای شهر پاسخگو باشد!/ اطلاع رسانی درباره بازگشایی دانشگاه ها زود است
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در نشست خبری مجازی با خبرنگاران آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه در نشست خبری مجازی به سوالات خبرنگاران درباره بیماری کرونا پاسخ داد.

جهانپور در ابتدای این نشست مجازی با اشاره به بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: حتی اگر وزارت بهداشت هم پیشنهادی داشته باشد منوط به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و تایید رئیس جمهور است. هنوز اطلاع رسانی درباره بازگشایی دانشگاه ها زود است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست اعضای شورای شهر در رابطه با ارائه آمار شفاف از مبتلایان تهرانی گفت: بعید می دانم اعضای شورای شهر به وزیر نامه نوشته باشند. شوراهای شهر و روستا می توانند در حوزه خود با مسئولین سلامت در ارتباط باشند و درباره بیماری کرونا صحبت کرده و آخرین اخبار را دریافت کنند.طبق هیچ قانونی وزیر بهداشت به شورای شهر نباید پاسخگو باشد و مجبور به پاسخگویی نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در خصوص احتمال تخلف در برخی مراکز تصریح کرد: اگر تخلفی صورت گیرد، نهادهای نظارتی باید نظارت کنند ما فقط از تلاش های همکارانمان در نظام سلامت دفاع می کنیم. اینکه چرا سیاسیون به آمار و ارقام علاقه دارند را متوجه نمی شوم.

او افزود: در حال حاضر کمبود تعداد تخت نداریم اما اگر تعداد مبتلایان به کرونا بالا رود، آمادگی این را داریم که تخت های ICU را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

جهانپور در ادامه نشست با اشاره به تولید داروی کرونا گفت: تا امروز چیزی به نام داروی اختصاصی کرونا در جهان تولید نشده است. داروهایی که در حال حاضر مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد، داروهایی است که قبلا وجود داشته و وارداتی نیستند.

او افزود: وزارت بهداشت در بازگشایی مکان های غیرضروری مثل پارک ها، بوستان ها و... عجله ندارد، زمانی که دیگر خطری وجود نداشته باشد این اماکن باز می شوند.

جهانپور با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو و وسایل حمل و نقل عمومی گفت:  برخی از نکات بهداشتی در متروها رعایت نمی شود که نیازمند نظارت بیشتر است. از آنجایی که ممکن است فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود مردم حتما در مترو از ماسک استفاده کنند.

او در ادامه این نشست بیان کرد: بازگشایی اماکن مذهبی تا 15 اردیبهشت امکان پذیر نیست و تصمیم گیری درخصوص آن در جلسات آتی ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اینکه آیا از طریق آزمایش خون می توان ابتلا و بهبود به کرونا در گذشته را تشخیص داد، گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، روزانه 1050 نفر به دلایل مختلف فوت می کردند، حال ویروس کرونا به آن دلایل اضافه شده و در کشور قربانی می گیرد.

او ادامه داد: هر فردی که به کرونا مبتلا شده در بدنش  آنتی بادی های آن ویروس ترشح می شود که تا مدت ها قابل جستجو خواهد بود و فرد از آن پس دربرابر آن ویروس مصونیت پیدا می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: راه تشخیص اینکه فردی در گذشته مبتلا به کرونا شده یا نه انجام آزمایش سرولوژیک است. در حال حاضر  کیت سرولوژیک که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده باشد، تولید نشده است.

او اظهار کرد: کیت هایی که الان در بازار وجود دارد مورد تایید نیستند و به طور قطعی نمی توانند وجود آنتی ویروس کوئید19 را در خون افراد تشخیص دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز