تناقض میان مشاهدات مسافرین و ادعای هواپیمایی:

اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها؛ آری یا خیر؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۶:۴۱:۲۷
کد خبر: ۹۹۲۱۵۱
اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها؛  آری یا خیر؟
در حالی که برخی مسافرین از عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هواپیماها گلایه دارند سخنگوی سازمان هواپیمایی از رعایت همه دستورالعمل‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روزانه به تعداد مبتلایان ویروس کرونا در کشور افزوده می‌شود و برای مقابله با آن پروتکل‌های مختلف بهداشتی محدودیت‌هایی برای فعالیت اصناف، تردد شهروندان و بخش‌های ارائه دهنده خدمات در کشور قائل شده است. یکی از این محدودیت‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که همه ارگان‌ها باید از آن تبعیت کنند. از آنجایی که به عقیده برخی متخصصان، فرودگاه‌ها یکی از نقاط آلوده هستند این دستورالعمل‌ها باید سختگیرانه دنبال شود. برخی از مسافرین از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها گلایه دارند، گفته‌هایی که از سوی متولیان امر رد شده است.

در این رابطه به سراغ یکی از مسافرین مناطق جنوبی کشور رفتیم.

عدم اجرای درست دستورالعمل‌های بهداشتی در هواپیماها

مسافری که به تازگی با هواپیما سفر کرده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا از وضعیت نامناسب بهداشتی فرودگاه و هواپیماها گلایه دارد.

او می‌گوید زمانی که مسافران به درون هواپیما قدم می‌گذارند و روی صندلی‌های خود می‌نشینند، اولین موضوعی که به آن فکر می‌کنند، بهداشت کابین است و این سوال در ذهن‌شان شکل می‌گیرد که آیا پیش از سوار شدن آن‌ها، هواپیما را ضدعفونی کرده‌اند یا خیر.

طاهری با اشاره به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماهای مسافربری گفت: وقتی وارد هواپیما شدم فکر کردم افراد یکی در میان روی صندلی‌ها می‌نشینند چراکه صندلی‌های هواپیما به یکدیگر نزدیک هستند اما برخلاف تصورم فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشد و همه در کنار یکدیگر نشستیم.

این مسافر ادامه داد: نکته‌ای که توجه من را به خود جلب کرد این بود درون هواپیما به جای اینکه ماسک، دستکش و... به مسافران بدهند، با کیک و آبمیوه که نمی‌دانستیم ضدعفونی شده یا نه پذیرایی کردند و این در حالی بود که مهمانداران فقط هنگام توزیع بسته‌های غذایی بین مسافران از ماسک استفاده می‌کردند.

طاهری ضمن انتقاد از وضعیت فرودگاه‌ها گفت: وقتی به مقصد رسیدم، تصمیم گرفتم از فرودگاه ماسک بخرم تا با مترو به خانه بروم اما هرچه گشتم هیچ ماسکی حتی برای فروش هم پیدا نکردم.

این مسافر مناطق جنوبی کشور تصریح کرد: به تازگی از قشم به تهران آمدم و در هنگام ورود نمی‌دانستم در پایتختی که به ویروس آلوده است چه باید انجام بدهم. هیچ راهنمایی از سوی افراد صورت نگرفت. سایر مسافرین هم سردرگم بودند و نمی‌دانستند باید چه کاری انجام بدهند.

طاهری ضمن پیشنهاد برای مقابله با کرونا در فرودگاه‌ها و هواپیماها افزود: ترجیح می‌دادم به جای بسته‌های غذایی که باید در کنار سایر مسافرین مصرف می‌شد اقلام بهداشتی و دستورالعمل رعایت نکات بهداشتی را دریافت می‌کردم.

غربالگری مسافرین پیش از ورود به هواپیما

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور، به این ادعاها واکنش نشان داد.

او با اشاره به پایبندی سازمان هواپیمایی بر پروتکل‌های وزارت بهداشت گفت: سازمان هواپیمایی کشور شیوه‌نامه‌ای براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان تدوین کرده و به تمامی بخش‌های فرودگاهی، ساختمان‌های اداری، شرکت‌های هواپیمایی و... ابلاغ کرده است.

جعفرزاده تصریح کرد: تمامی بخش‌های زیرمجموعه سازمان هواپیمایی کشور ضدعفونی می‌شوند و اگر نیاز به تشدید اقدامات باشد حتما این کار را انجام می‌دهیم.

او با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در هواپیماها گفت: داخل هواپیماها، سطوحی که امکان برخورد مسافرین با آن وجود دارد و همچنین بسته‌های غذایی و... به‌طور کامل ضدعفونی می‌شود و جای نگرانی نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: مسافرینی که وارد فرودگاه می‌شوند از طریق دستگاه حرارت سنج مورد غربالگری قرار می‌گیرند و اگر یکی از علائم بیماری را داشته باشند اجازه ورود به هواپیما به آنها داده نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز