موافقت دولت با ارائه بسته‌های حمایتی به مدارس غیردولتی

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۳:۵۱:۳۵
کد خبر: ۹۹۲۴۱۳
موافقت دولت با ارائه بسته‌های حمایتی به مدارس غیردولتی
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با اختصاص بسته‌های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا، موافقت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی کشور ما در ماه‌های اخیر متأثر از شیوع بیماری ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: مدارس و مراکز غیردولتی که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی که عموماً هم فرهنگیان بازنشسته هستند، تأسیس و راه‌اندازی شده‌اند از این موضوع مستثنی نبوده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر سیاست آموزش و پرورش  بر این اساس بوده است که تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی آموزش شود و مدارس و مراکز غیردولتی با بهره‌گیری از فضای مجازی و آموزش‌های الکترونیک در تحقق این امر نقش مطلوبی داشته‌اند، لذا دولت به منظور حمایت از این مدارس و جلوگیری از توقف فعالیت آنها بسته‌های حمایتی از جمله بخشودگی اجاره بها، امهال بیمه تأمین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کم بهره را تصویب کرده است.

حاجی‌میرزایی در تشریح این بسته حمایتی، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت، تمام مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و پیش دبستانی‌های غیر دولتی دایر در فضاهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت اجاره بها به مدت 4 ماه از اسفند تا خرداد ماه معاف شدند.

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه تأمین اجتماعی کارکنان شاغل در این مراکز و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی به مدت سه ماه مشمول امهال شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این موضوع، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تسهیلات کم بهره تا مبلغ ۱۶ میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی مراکز آموزشی و پیش دبستانی‌های غیردولتی پرداخت شود که امیدوارم  قبل از خرداد ماه پرداخت آن آغاز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز