رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در پی شیوع کرونا مطرح کرد:

احتمال تعطیلی ۴۰ درصد تالارهای پذیرایی/ وضعیت وخیم ۷۰۰ تالار در تهران

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۵:۲۷:۴۲
کد خبر: ۹۹۲۹۰۴
احتمال تعطیلی ۴۰ درصد تالارهای پذیرایی/ وضعیت وخیم ۷۰۰ تالار در تهران
خسرو ابراهیمی‌نیا از احتمال تعطیلی 40 درصد تالارهای پذیرایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خسرو ابراهیمی‌نیا، نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، درباره خسارت‌های تالار‌‎های پذیرایی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: در سال 98 وضعیت فعالیت صنف تالارهای پذیرایی مناسب نبود. در آن دوران تالارها آمادگی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی، عروسی، ختم و ... را داشتند.

او افزود: این تالارها از مهر 98 برای شش ماهه دوم سال قراردادهای متعدد منعقد کردند اما به‌دلیل شیوع کرونا اغلب قرارها لغو و بیعانه به افراد پرداخت شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس دستور اتحادیه تالارهای پذیرایی افراد موظف به پرداخت بیعانه مردم بودند. این در حالی است که واحدهای صنفی به دلیل این قراردادها اقلام خوراکی، تجهیزات، نیروی انسانی و ... اتخاذ کرده بودند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران افزود: اغلب تالارها به شکل استجاری و با هزینه‌های گران اداره می‌شود. تالارها در بهمن و اسفند 98 اقدامات در راستای حفظ نیروهای انسانی انجام دادند، همچنین بر اساس آخرین آمار حقوق، عیدی، پاداش و ... افراد شاغل در این صنف پرداخت شده است.

به گفته او در بهمن و اسفند تمامی قراردادها لغو  و صاحبان اصناف بر این امید بودند که در فروردین 99 اپیدمی کرونا از بین برود، هم‌اکنون در اردیبهشت به سر می‌بریم بر این اساس همچنان تالارها متضرر از شیوع کرونا هستند.

وامی که تاکنون پرداخت نشده است

 نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در استان تهران حدود 600 تا 700 واحد صنفی تالارها در شرایط وخیمی به سر می‌برند، تصریح کرد: دولت با رایزنی‌های انجام شده به بانک مرکزی دستور داده تا وام‌های بدون بهره یا کم بهره به واحدهای صنفی ارائه شود.

ابراهیمی‌نیا افزود: تاکنون هیچ وامی از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است. واحدهای صنفی تالاردارها در وخیم‌ترین شرایط امورات خود را می‌گذرانند.

او با بیان اینکه احتمال دارد در آینده نزدیک صنف تالاردارها از بین می‌روند، تصریح کرد: امیدواریم با ارائه وام به این صنف از سوی بانک مرکزی حداقل بخشی از تالاردارها بتوانند به فعالیت می‌بپزدازند؛ چون در غیر این صورت 30 تا 40 درصد آنها دیگر توان فعالیت نخواهند داشت.

تاکنون تعدیل نیرو در تالارها نداشتیم

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران درباره تعدیل نیرو در تالارهای پذیرایی گفت: واحدهای صنفی برای آموزش کارگرها هزینه کردند و اخراج این قشر کار آسانی نیست، بلکه واحدهای صنفی تاکنون سعی در حفظ نیروهای تالارها داشتند.

به گفته او اگر اوضاع به این شکل باشد در صورت عدم‌توانایی حذف واحد صنفی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز