معاون کل وزارت بهداشت و درمان:

ترجیح ما افزایش ترافیک است تا استفاده از حمل ونقل عمومی / مدارس و دانشگاه ها در آخرین مرحله بازگشایی می شوند/ از واکسیناسیون کودکان غافل نشوید/ مادران باردار از مراجعه به پزشک کوتاهی نکنند

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۹۳۱۰۱
ترجیح ما افزایش ترافیک است تا استفاده از حمل ونقل عمومی / مدارس و دانشگاه ها در آخرین مرحله بازگشایی می شوند/ از واکسیناسیون کودکان غافل نشوید/ مادران باردار از مراجعه به پزشک کوتاهی نکنند
ایرج حریرچی در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، با اشاره به افزایش حجم ترافیک در سطح شهر گفت: ترجیح می دهیم مردم با خودروهای شخصی رفت و آمد کنند حتی اگر ترافیک افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و درمان در نشست خبری مجازی که از طریق ویدئوی کنفرانس برگزار شد، به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

او با تاکید بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند انجام نگیرد و مردم آن را رعایت نکنند، عوارض جبران ناپذیری در پیش خواهیم داشت.

حریرچی ادامه داد: ما همچنان سه استراتژیک را دنبال می کنیم. یکی حفظ فاصله گذاری اجتماعی، دیگری شناسایی افرادی که به صورت خفیف یا بدون علائم مبتلا شدند و سومین مورد، شناسایی افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان گفت: قبل از کرونا، مردم روزانه 2350 هزاربار به مراکز درمانی مراجعه می کردند درحالی که اکنون مراجعات به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. 

او با درخواست از مردم گفت: هرگونه کوتاهی در واکسیناسیون می تواند باعث بروز انواع بیماری ها از جمله فلج اطفال، هاری و... شود. بنابراین از مردم خواهش می کنیم برای واکسن زدن حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مادران باردار از مراجعه به پزشک کوتاهی نکنند

حریرچی ادامه داد: از مادران باردار هم که نیاز به مراقبت دارند می خواهیم حتما به پزشک مراجعه کنند و بدانند فقط بیمارستان های خاص و معینی از بیماران کرونایی نگهداری می کنند.

او افزود: اواخر اسفندماه در تامین خون بحران داشتیم اما با اقدامات مناسب رسانه ها، کمبودمان برطرف شد. عمل جراحی هم در بیمارستان ها آغاز شده و ما به خون احتیاج داریم، بنابراین از مردم می خواهیم اهدای خون را فراموش نکنند.

حریرچی در این نشست از بهبودیافتگان کرونا درخواست کرد برای اهدای پلاسمای خود به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان در ادامه این نشست مجازی، تصریح کرد: هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان کرونا کشف و تولید نشده است.

حریرچی طی هشداری بیان کرد: هر دارویی که خارج از داروخانه ها به فروش می رسد تقلبی و قاچاق است. مردم پول های خود را برای خرید این داروها هدر ندهند.

او با اشاره به بازگشایی پارک ها و بوستان ها گفت: به هر میزانی که بازگشایی ها افزایش پیدا کند، رعایت مسائل بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی هم باید افزایش یابد.

حریرچی ادامه داد: هر بازگشایی که بدون رعایت اصول بهداشتی باشد حدود یک هفته بعد اثر خود را نشان می دهد،  15 روز بعد بستری ها افزایش پیدا می کند و حدود  یک ماه بعد میزان مرگ و میر بالا می رود.

او افزود: در حال حاضر نسبت به سه هفته پیش 50 درصد موارد بستری  و 70 درصد میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

مردم با خودروهای شخصی تردد کنند

ایرج حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی برنا درباره رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها گفت: گزارش های اولیه نشان می دهد مردم برای سوار شدن به تاکسی ها اصول بهداشتی را رعایت می کنند.

او ادامه داد: تعداد مسافرین در اسفند و فرودین ماه کاهش پیدا کرده است و  رانندگان تاکسی با مشکلات اقتصادی روبه رو شدند که باید برای آنها تدابیر حمایتی درنظر گرفته شود.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: ترجیح ما این است مردم با خودروهای شخصی که ایمن تر است رفت و آمد کنند حتی اگر ترافیک افزایش یابد.

او افزود: رعایت اصول بهداشتی در خروج و ورود به واگن ها، راه پله ها و... دشوار است اما مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی رود

ایرج حریرچی با اشاره به اینکه گرما ویروس کرونا را از بین نمی برد، گفت: عموم ویروس ها سرمادوست هستند و در محیط سرد بیشتر فعالیت می کنند اما شیوع ویروس کرونا در نیم کره شمالی که گرم است نشان می دهد این ویروس در گرما از بین نمی رود.

او با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: من در شان خودم نمی بینم درباره اظهارنظرهای ترامپ صحبت کنم. اینکه رئیس جمهوری کشوری که خود را داعیه جهانیان می داند این حرف ها را بزند جای خجالت و شرمساری دارد.

مدارس و دانشگاه ها آخرین مراکزی هستند که بازگشایی می شوند

حریرچی درباره زمان بازگشایی مدارس و اماکن مذهبی گفت: مساجد و اماکن مذهبی باتوجه به اینکه در کدام شهرستان هستند و وضعیت شیوع کرونا در آن شهرستان به چه صورت است، بازگشایی می شوند.

او افزود: تاکنون درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هیچ تصمیمی گرفته نشده است و این مراکز آخرین مکان هایی هستند که بازگشایی می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز