دمای هوای کدام شهرها بیش‌از ۴۰ درجه بود؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۰:۰۲:۴۸
کد خبر: ۹۹۴۰۳۵
دمای هوای کدام شهرها بیش‌از ۴۰ درجه بود؟
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هشت شهرستان این استان در شبانه روز گذشته به بیش‌از ۴۰ درجه رسید که در این بین هامون با دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود دیانتی روز دوشنبه اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت همچنان گرمای هوا در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته دمای هوای شهرهای هامون، زهک، هیرمند، دلگان، قصرقند، راسک، زابل و نیکشهر به بیش‌از ۴۰ درجه سلسیوس رسید.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز نیز گرمای هوا بویژه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد و دماهایی با محدوده ۴۰ درجه سلسیوس مجدد تکرار شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اشاره کرد و گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد به نسبت شدید تا شدید نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می گیرد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر امروز وزش باد شهرستانهای زاهدان، خاش، ایرانشهر(بزمان)، دلگان، سراوان را فرا گیرد و  در نقاط مستعد موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

نظر شما