مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۲:۲۰:۲۷
کد خبر: ۹۹۴۱۴۷
پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
سالاری در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی به درخواست مستمری بگیران بسیار حائز اهمیت و پیگیری اجراء این مساله از وظائف سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی سالاری در جلسه پیاده‌سازی ساختار جدید ادارات کل و مدیریت‌های درمان سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران کل و درمان استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: مراکز درمانی این سازمان در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تلاش ارزنده‌ای داشتند و سازمان تامین اجتماعی قدردان زحمات این همکاران است.

وی همچنین با تقدیر از عملکرد ادارات کل بیمه‌ای استان‌ها افزود: تعدادی از همکاران در مسیر خدمت‌رسانی به این بیماران شهید و در مجموع تمامی دست‌اندرکاران در سازمان تامین اجتماعی در مقابله با بیماری کرونا کارنامه موفقی از خود به جای گذاشتند.

سالاری با اشاره به اقدامات اساسی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری نیز اظهار داشت: برخی از برنامه‌ها از سال گذشته آغاز شد و برگزاری آزمون مدیران آینده از جمله این اقدامات محسوب می‌شود که به منظور شایسته‌گزینی انجام پذیرفت.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر سه معیار (نتیجه آزمون، کانون های ارزیابی و سوابق و تجارب) در انتصاب‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایجاد اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی در این سازمان گفت: مقدمات این طرح انجام شده است و هدف از اجراسازی این برنامه پاسخگویی مناسب و در اسرع وقت به مخاطبان با استفاده از روش‌های گوناگون است.

سالاری در ادامه به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از اقدامات مهم سال گذشته اشاره کرد و گفت: مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا قبل از بهمن در اسفند ماه سال ۹۸ وصول و امروز نیز به صورت علی الحساب مطالبات بهمن ماه سال گذشته مراکز درمانی دانشگاهی پرداخت شد؛ این پرداخت ها باید به صورت مستمر انجام شود تا ضمن تامین منابع خدمات این مراکز، اعتبار دفترچه‌های درمانی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردانشگاهی نیز تا شهریور سال گذشته پرداخت و تلاش می‌شود پرداخت‌ها در این بخش به روز شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه کل کشور افزود: نیازهای تامین اجتماعی در این بودجه به خوبی دیده شد و هیچ محدودیتی برای این سازمان ایجاد نشده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجلس و دولت در این زمینه، پیگیری وصول مطالبات از دولت را از اقدامات ارزشمند در سال گذشته عنوان کرد و گفت: امسال نیز ۵۲۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت بدهی اش دریافت شده است.

سالاری در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی به درخواست مستمری بگیران بسیار حائز اهمیت و پیگیری اجراء این مساله از وظائف سازمان تامین اجتماعی است.

وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه اولیه با سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: این تفاهم‌نامه مورد نظر دولت و براین اساس تحقق آن برای سازمان تامین اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

سالاری سطح‌بندی مراکز درمانی و بودجه عملکردی را نیز از دیگر اقدامات شاخص سازمان تامین اجتماعی عنوان و اظهار کرد: اصلاح فرایندها و توسعه خدمات غیرحضوری نیز از اقدامات اساسی در سال جاری محسوب می‌شود.

در این نشست همچنین شماری از معاونان سازمان و مدیران کل و درمان سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات پرداختند.

نظر شما