معافیت مالیاتی تمام کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی تا سقف ۲ میلیارد

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۹۴۳۳۸
معافیت مالیاتی تمام کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی تا سقف ۲ میلیارد
معاون صنایع دستی کشور حمایت از فعالان این حوزه را به معافیتهای مالیاتی، بیمه صنعتگران محدود و اعلام کرد: تمام کارگاه‌های تولیدی که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند از پرداخت مالیات تا سقف ۲ میلیارد ریال معاف هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فعالان حوزه صنایع دستی بعد از بحران کرونا با مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند چرا که امکان فروش مستقیم محصولات خود را به دست نیاورده و بستر لازم در فضای مجازی هم برای ادامه کار این فعالان وجود نداشت.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور گفت: ما به‌دنبال رفع موانع جهش تولید در صنایع دستی هستیم، یکی از این موانع حذف ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم بود؛ ما سومین کشور تولیدکننده صنایع‌دستی در جهان هستیم و لازم است این موفقیت حفظ شود پس جلوگیری از حذف این قانون در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت و حالا می‌توان اعلام کرد تمام کارگاه‌های تولیدی که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند از پرداخت مالیات تا سقف 2 میلیارد ریال معاف هستند.

وی افزود: این معافیتها تنها مربوط به تولیدکنندگان صنایع دستی می‌شود و فعالان حوزه فروش از این معافیتها بی‌بهره خواهند بود؛ این معافیتها تنها صنعتگران و هنرمندان کشور را شامل می‌شود تا انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

محمودیان تصریح کرد: هنرمندان و فعالانی که کارگاه‌های انفرادی و جمعی دارند باید برای برخورداری از این معافیتها در سامانه رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت‌شده باشد و شناسه خود را دریافت کنند.

وی درباره حمایتهای دولتی از این بخش خاطرنشان کرد: با توجه به آسیبهایی که صنایع دستی از بحران کرونا دیده است، دولت تسهیلاتی را برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در نظر گرفته است که شامل حوزه تولید، عرضه و فروش می‌شود.

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: صنایع دستی در حوزه فعالیتهای ارزآور کشور قرار داشته است و باید مورد حمایت قرار بگیرد به خصوص اینکه در سال جهش تولید هستیم و این زمینه کاری می‌تواند موفقیتهای زیادی کسب کند؛ شاید بیمه صنعتگران در این زمینه اهمیت زیادی داشته باشد که ما پیگیر این موضوع هم هستیم.

وی ادامه داد: ماه‌های اسفند و فروردین برای فعالان حوزه صنایع‌دستی ماه‌های طلایی فعالیت در حوزه صنایع دستی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این صنعتگران با رعایت موازین بهداشتی به صورت اوطلبانه کارگاه‌های خود را به تولید ماسک و دستکش پارچه‌ای اختصاص دادند که همین موضوعات خسارات زیادی به همراه داشت.

محمودیان رقمی دقیقی به عنوان برآورد خسارات حوزه صنایع دستی اعلام نکرد و برآوردها را موکول به دریافت تمامی برآوردها به تفکیک در حوزه فروش، تولید و فروشگاه‌ها از استان‌های مختلف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز