دردسرهای کرونا برای بیماران خاص (۲)؛

کرونا بیماران MS را بیش از دیگران به قرنطینه کشاند

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۵:۴۶:۰۷
کد خبر: ۹۹۴۵۳۳
کرونا بیماران  MS  را  بیش از دیگران به قرنطینه کشاند
مدیر روابط عمومی انجمن MS ایران با اشاره به وضعیت بیماران MS در روزهای کرونایی گفت: این بیماران این روزها بیشتر درگیر تبعات ویروس کرونا شدند و باتوجه به شرایط قرنطینه ای نمی توانند برای تکمیل فرایند درمان خود از فیزیوتراپی، آب درمانی و... استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از اوایل دی ماه سال ۱۳۹۸ تعدادی از مردم کشور چین به نوع ناشناخته‌ای از عفونت ریه مبتلا شدند که امروزه آن را با نام ویروس SARS-CoV-۲ می‌شناسیم و باعث بیماری COVID-۱۹ می شود. این بیماری که هم اکنون در بیشتر نقاط دنیا دیده شده است، در افراد زیر ممکن است با خطر بیشتری همراه باشد: افراد سالخورده، زنان باردار، کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند مانند بیماران قلبی یا دیابتی و کسانی که به هر علتی دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند.

در این رابطه توجه به برخی بیماران خاص اهمیت زیادی دارد و مبتلایان ام اس نیز در این گروه قرار دارند. مبتلایان به MS باید همه موارد پیشگیری همگانی در برابر ویروس کرونا را به‌دقت مطالعه و اجرایی و به این نکته توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک داروی خود را قطع نکنند.

سهیل گوهری، مدیر روابط عمومی انجمن MS ایران، با اشاره به مشکلاتی که بیماران MS در اپیدمی ویروس کرونا دارند، گفت: از آنجایی که این بیماران داروهای خود را مصرف می کنند، مشکل حادی با ویروس کرونا ندارند بلکه تبعات این بیماری برای آنها مشکل ساز شده است.

او ادامه داد: این بیماران قبل از شیوع کرونا برای انجام فیزیوتراپی، آب درمانی و... به مراکز درمانی مراجعه می کردند که اکنون به دلیل قرنطینه نمی توانند مراحل درمان خود را انجام دهند.

گوهری با بیان اقدامات انجام گرفته توسط انجمن در روزهای کرونایی گفت: برای اینکه بیماران بتوانند حرکات فیزیوتراپی را در خانه انجام دهند، ویدئوهای آموشی در کانال تلگرامی و وب سایت انجمن قرار میگیرد.

مدیر روابط عمومی انجمن ‌ MS در توصیه به این بیماران گفت: این روزهای کرونایی، بیماران MS فقط استرس خود را کنترل کنند تا مجبور نشوند از خانه بیرون بیایند و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: باتوجه به مصرف دارو‌هایی که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند به این بیماران توصیه می‌شود که در محیط جامعه قرار نگیرند، در منزل بمانند، دست‌هایشان را مرتباً شستشو دهند و مسائل بهداشتی را که توصیه شده مراعات کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز