یک جراح و متخصص زنان و زایمان:

بهبود یافتگان کرونا، مصونیت ندارند

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۵:۳۰
کد خبر: ۹۹۵۱۵۳
بهبود یافتگان کرونا، مصونیت ندارند
فرناز مشیری گفت: بسیاری از افراد در دنیا پس از یک بار ابتلا به کرونا ، مجددا بیمار شده اند که می‌تواند نشان دهنده ایمنی ناقص پس از ابتلا به این ویروس باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرناز مشیری، جراح و متخصص زنان و زایمان، درباره سنجش آنتی بادی بدن برای تشخیص ابتلا به کرونا در گذشته گفت: هر چه آنتی بادی بیشتر باشد مصونیت بالاتر است این درحالی است که بسیاری از افراد در دنیا پس از یک بار ابتلا به کرونا ، مجددا بیمار شده اند که می‌تواند نشان دهنده ایمنی ناقص پس از ابتلا به این ویروس باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: سیستم ایمنی انسان دو آنتی بادی Igm و IgG تولید می‌کند ، وجود IgM یعنی عفونت فعال و حضور IgG یعنی پاسخ پایدار علیه این ویروس است که نشان دهنده ایمنی ایجاد شده است. بنابراین کسی که مصونیت بالا داشته باشد ، احتمال ابتلای او به بیماری نزدیک صفر است و به همین نسبت نیز ناقل نخواهد بود و از سرم چنین افرادی می‌توان در درمان بسیاری از بیماران بد حال مبتلا به کرونا استفاده کرد.

مشیری در خصوص جذب مکمل های ویتامین ث گفت: برنامه غذایی باید طبق دو اصل تعادل و تنوع باشد ، تعادل یعنی مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع یعنی مصرف مواد غذائی از شش گروه اصلی غذایی شامل نان ، غلات ، سبزی و میوه ،گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغز دانه ها و شیر و فراورده های آن باشد.

او ادامه داد: هیچ کدام از مکمل ها شامل ویتامین ث(C) ، زینک ، E ، A ، کوکورمین ، زنجبیل و جینسینک  به طور اختصاصی نقشی در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد و به طور مشخص ثابت شده است که کمبود ویتامین D (دی ) و سلنیوم در ناتوان کردن سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت ها مؤثر هستند و افراد با تغذیه سالم نیاز به استفاده از مکمل ها را ندارند و این مواد فقط برای افراد که کمبود این مواد را دارند توصیه می‌شود

مشیری افزود: مصرف مکمل های ویتامین ث ( C) به طور مشخص به عنوان جذب کننده کرونا عمل می‌کند و باید از مصرف غیر ضروری آن پرهیز شود.

او در خصوص آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا گفت: در بسیاری از کسانی که فوت کرده اند و بسیاری از بیماران بدحال پس از بررسی دیده شده است که توالی ژنتیکی یکسان است و نه تنها انتقال ان از خفاش به انسان نیز اثبات نشد بلکه انتقال آن از هیچ حیوانی ثابت نشده است و همین دانشمندان بسیاری را به این فکر انداخته است که شاید این ویروس ساخته دست انسان باشد ولی باید گفت هنوز اطلاعات در مورد این ویروس عجیب و غریب و با قدرت بالا بسیار ناقص است و تحقیقات هم چنان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز