خسارت ۲۴ میلیاردی سیلاب به تاسیسات چالوس

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۶:۰۱
کد خبر: ۹۹۵۱۷۳
خسارت ۲۴ میلیاردی سیلاب به تاسیسات چالوس
فرماندار چالوس گفت که بر اساس برآورد اولیه، سیلاب چند روز گذشته ۲۴میلیارد تومان به تاسیسات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بارش شدید باران در اوایل هفته جاری در غرب مازندران سبب طغیانی شدن رودخانه ها و در نهایت جاری شدن سیلاب در برخی از شهرستان ها از جمله کلاردشت، چالوس و نور شد.

محمدناصر زندی، افزود: این میزان خسارت به بخش های تاسیسات زیربنایی، راه های اصلی و فرعی، کشاورزی و بناهای مسکونی وارد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهری چالوس، به جاده های حاشیه رودخانه چالوس بویژه در فرج آباد و دیواره پل کمربندی چالوس آسیب وارد و کارگاه شهرداری در حاشیه این رودخانه نیز به صورت کامل تخریب شد.

فرماندار چالوس گفت : سیلاب همچنین  در منطقه لارک جاده چالوس نیز موجب آبگرفتگی ۲۴ خانه و تخریب یک واحد مسکونی در این منطقه شد و سردهنه های زراعی سنتی و کانال آب رودخانه های چالوس و سرد آبرود در بخش مرکزی را تخریب کرد.   

زندی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب آب شدن برف در ارتفاعات و در پی آن افزایش دبی آب رودخانه ها شد ،‌ افزود : این وضعیت موجب بروز سیل در جاده کندوان و تخریب بخشی از این مسیر در چندین قسمت در منطقه هزار چم به سمت شهر مرزن آباد شد و دهانه پل ها را نیز در این مسیر مسدود کرد.

وی ادامه داد : سیل در جاده کندوان موجب رانش زمین در سه نقطه و بسته شدن این مسیر برای چندین ساعت شد و دیواره حفاظتی جاده کندوان نیز در کنار رودخانه در مناطق انارک و ولی آباد نیز تخریب و به صورت موقت با مخروط پر شد.

فرماندار چالوس همچنین از تخریب راه دسترسی شنی ۱۰ روستای بخش مرزن آباد خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون تردد در این راه ها انجام می شود ولی به دلیل شنی بودن نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود : دیوار حفاظتی جاده در شهر مرزن آباد، اراضی کشاورزی و راه دسترسی به آنها در منطقه سیاه بیشه تخریب شد ضمن اینکه با افتادن چندین تیرک ، برق محور کندوان قطع شده بود که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق  روز گذشته وصل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز