برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کرونا همچنان جولان می‌دهد/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد/ مرداد ماه؛ زمان برگزاری کنکور ۹۹/ جاماندگان، امشب وام یک میلیونی دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۲۳:۲۲:۲۹
کد خبر: ۹۹۵۴۲۶
کرونا همچنان جولان می‌دهد/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد/ مرداد ماه؛ زمان برگزاری کنکور ۹۹/ جاماندگان، امشب وام یک میلیونی دریافت می‌کنند
در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته اهمیت زیادی داشته است را با هم خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

بحران ادامه دار هفته: کرونا

با وجود اینکه چندین ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد هنوزم در کشور ما روزانه به تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس اضافه می‌شود که با توجه به آخرین آماری که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته اعلام کرد مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۳۶۵۷ نفر رسید و شمار جان باختگان این بیماری ۵۹۵۷ نفر شد و تاکنون ۷۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید 19در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

خبر خوب: افزایش حقوق

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان رایزنی‌های لازم با هیات وزیران انجام خواهد شد و نحوه و میزان پرداخت افزایش حقوق‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف می‌شود.

وام هفته: وام یک میلیونی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمک های دولتی در شرایط کرونایی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: این تسهیلات به میزان 25 هزار میلیارد تومان در قالب وام های یک میلیون تومانی به 17 میلیون و 700 هزار نفر پرداخت شده است. همچنین تلاش می شود تا پایان این هفته (11 و 12 اردیبهشت) به 5 میلیون و 183 هزار خانوار باقی مانده که پیامک‌های آنها دریافت شده است نیز این تسهیلات ارائه شود.

استعفای هفته: محمود پیروی

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از استعفای محمود پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد.

تعیین تکلیف هفته: امتحانات نهایی

مرکز سنجش برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در خرداد ‌ماه سال تحصیلی 99– 1398 را به شرح زیر اعلام کرد.

۱-پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

۲-سال سوم متوسطه رشته‌های نظری شیوه نیمسالی- واحدی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

٣-سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای

۴-دوره پیش‌دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)

زمان برگزاری امتحانات نهایی خردادماه 99 از 17 خردادماه آغاز و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.

سوال هفته: زمان برگزاری کنکور99

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از 10 یا 17 خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت کنکور نیز 20 روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

مناسبت هفته: روز ملی خلیج فارس

398 سال پیش در 10 اردیبهشت نیروهای ایران در نبرد با ارتش پرتغال به پیروزی رسید و آزادسازی خلیج فارس و مناطق جنوبی کشور به‌واسطه این پیروی رقم خورد. این روز در سال‌های اخیر تحت‌الشعاع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت قرار گرفته است. و این دلیلی شده تا این روز، روز ملی خلیج فارس خوانده شود. خلیج فارس آبراهی است که به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان شناخته می‌شود و به خاطر موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیک منحصر بفردی که دارد، در جهان از آن یاد می‌شود. مجموعه‌ای دریایی که این روزها حال و روز خوشی ندارد و بواسطه عدم توجه با تهدیدهای محیط زیستی فراوانی مواجه است.

واریزی هفته: یارانه

ششمین مرحله کمک حمایت معیشتی چهارشنبه 10 اردیبهشت به حساب 18 میلیون و 687 هزار خانوار واریز شد.

دادگاه هفته: باز هم نجفی

علیرضا ببری، داماد شهردار اسبق تهران، از برگزاری علنی دادگاه محمدعلی نجفی در تاریخ 14 اردیبهشت به ریاست قاضی متین راسخ خبر داد.

او گفت: رسیدگی مجدد به پرونده شهردار اسبق تهران در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران انجام می‌شود. در حال حاضر محمد علی نجفی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد و شرایطش تغییری نکرده است.

کرونایی‌های هفته: پلیس راهور

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، از ابتلای ۱۳۳ نفر از پلیس‌های راهور مبتلای قطعی به ویروس کرونا خبر داد.

او افزود: بسیاری ازین بیماران بهبود یافته و چند نفر دیگر طول درمان خود را طی می‌کنند و خوشبختانه فوتی در این مورد نداشتیم.

دستور کار هفته: فعالیت اصناف پایتخت در ماه رمضان

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، گفت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی از فعالیت واحد صنفی متخلف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل: رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و ... (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز