رسانه ملی در استان‌های محروم جایگزین شبکه شاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۳۸:۵۳
کد خبر: ۹۹۵۷۲۱
رسانه ملی در استان‌های محروم جایگزین شبکه شاد می‌شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح مشکلات استان‌های محروم برای اتصال به شبکه شاد و راهکارهایی برای حل آن خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضوان حکیم زاده درباره مشکلات استان‌های مختلف به ویژه مناطق محروم برای اتصال به شبکه شاد و همچنین تداوم جریان آموزش از طریق بستر‌های فناوری و فضای مجازی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شبکه «شاد» راه اندازی شد که در هفته نخست مشکلاتی برای پیوستن دانش آموزان و معلمان وجود داشت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه روزی و همچنین پشتیبانی‌های فنی، این مشکلات به مرور زمان کاهش و در نتیجه تعداد معلمان و مدرسین این شبکه افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی مناطق کشور امکان دسترسی به اینترنت و فناوری‌های نوین وجود ندارد، اظهار کرد: از اسفند ماه دستورالعملی را برای تداوم آموزش در مناطقی که به فناوری‌ها دسترسی ندارند ارسال کرده‌ایم تا بر اساس آن، برای این دسته از دانش آموزان اقدامات جبرانی انجام شود.

حکیم‌زاده به همراهی و همکاری رسانه ملی در آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: همزمان با شبکه شاد، با تلاش‌هایی که همکاران صدا و سیما انجام می‌دهند، پخش روزانه برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون را دنبال می‌کنیم تا در بسیاری از استان‌ها که شبکه سراسری قابل دسترس است، بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن شبکه شاد به مجموع اقداماتی که از قبل برای آموزش انجام می‌شد، امکان نظارت بهتر، هماهنگی بیشتر و انسجام بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی اتفاق افتاده است و بستر بسیار مناسبی را برای در اختیار قرار دادن محتوا‌های مفید فراهم کرده است. این محتوا‌ها در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و خود معلمان نیز از سراسر کشور می‌توانند در تولید آن‌ها مشارکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مشارکت معلمان در تولید محتوا‌های آموزشی گفت و تاکید کرد: در گذشته معلمان زیادی بودند که کار‌های بسیار ارزشمندی داشتند، اما کسی آن‌ها را نمی‌دید، اما امروز این امکان فراهم شده است که هر نوآوری، خلاقیت و روش تحصیل مناسب از طریق شبکه شاد در سطح کشور مورد استفاده قرار بگیرد و این یکی از مزایا و امکانات استفاده از فناوری است.

نظر شما