در پی ابراز نگرانی از وضعیت پزشکان زیبایی مطرح شد؛

نباید در بین اقشار پزشکی تبعیض قائل شد/ به فکر محرومان جامعه باشید

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۲۳:۱۳:۰۳
کد خبر: ۹۹۵۹۲۰
نباید در بین اقشار  پزشکی تبعیض قائل شد/ به فکر محرومان جامعه باشید
طی روزهای اخیر معاون بهداشت وزارت بهداشت از کاهش مراجعه به مراکز زیبایی در ایام کرونا ابراز نگرانی کرد. این قضیه در حالی مطرح است که تمامی دستگاه ها به ویژه محرومان جامعه از کرونا متضرر شده و برخی از افراد حتی توانایی امرار معاش ندارند .

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قبل از شیوع کرونا شاهد افزایش عمل‌های زیبایی و متقاضیان این عمل‌ها در جامعه بودیم. بر اساس بررسی های انجام شده مشتریان این کلینیک‌ها اغلب زنان هستند و این امر رواج زیادی داشت و بسیاری از زنان درصدد بودند تا با انجام عمل‌های زیبایی چهره و اندام خود را تغییر بدهند. از سوی دیگر  طی روزهای اخیر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، با ابراز نگرانی و با اشاره به کاهش مراجعه به مراکز زیبایی گفته است که حدود 60 درصد از میزان مراجعه مردم به مراکز زیبایی کاهش داشته و این پزشکان باید تحت حمایت قرار گیرند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تعداد پزشکان متخصص در زمینه زیبایی در جامعه ما اندک است و اغلب آنان با تخصص‌های متعدد یا پزشکان عمومی در این شغل فعالیت می‌کنند. همچنین رواج زیبایی در کشور به یکی از آسیب‌ها تبدیل شده است، آسیب‌هایی که جامعه مصرف‌گرا به افراد تحمیل می‌کند.

در این خصوص حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی و هادی معتمدی، متخصص حوزه روانپزشکی نسبت به لزوم حمایت از این دسته از پزشکان واکنش نشان دادند.

 جامعه پزشکی متضرر نمی‌شوند/ به فکر محرومان جامعه باشید

58b51da81bd91

حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس، درباره اظهارات اخیر معاون وزیر بهداشت درباره متضرر شدن پزشکان زیبایی به دلیل شیوع  کرونا گفت: این قضیه خیلی مهم است که ایشان اظهار می‌کند! در اغلب بیمارستان‌های دولتی مشکلات جدی وجود دارد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس مطب‌های متعدد در کل کشور تعطیل شده است و فقط شامل یک گروه خاص نمی‌شود.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع این قضیه مسئله شخصی خود آقای رئیسی است و چندان هم قابل پیگیری نیست.

 شهریاری تاکید کرد: نباید به نحوی صحبت کرد تا در جامعه مسئله ایجاد شود. در این روزها تعدادی از مدافعان سلامت جان خود را از دست داده‌اند اینکه در این شرایط یک گروه خاص درآمد نداشته باشند، اتفاقی نمی‌افتد.

 او افزود: بسیاری از افراد همچون کارگران زندگی‌شان مختل شده و باید به زندگی محرومان و مستضعفان توجه کرد. تمامی مردم ما دچار مشکل شده‌اند اما بیش از همه کارگران و قشر مستضعف جامعه مشکلات جدی پیدا کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به‌دلیل شیوع کرونا جامعه پزشکی چند ماه هم کار نکنند، می‌توانند از پس مخارج خود بربیایند اما باید به فکر محرومان جامعه بود. آنها زندگی‌شان مختل شده است.  

به گفته او اینکه فقط یک گروه خاص در این مدت متضرر نشده‌اند که این امر تنها شامل پزشکان نمی‌شود بلکه کسب و کارهای خرد نیز در این قضیه  ضرر کرده اند.

 نباید در بین اقشار  پزشکی تبعیض قائل شد

b83e3ddae98384796d9ab19fcf6470f997532d90

 در ادامه هادی معتمدی، متخصص حوزه روانپزشکی (اعصاب و روان)، درباره افزایش تمایل افراد به زیبایی ظاهری در جامعه گفت: این قضیه را باید از جنبه‌های متعدد مورد بررسی قرار داد. اینکه معاون وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به وضعیت پزشکان زیبایی است، به دلیل فشار گروه‌‎های پزشکی است. هم اکنون جامعه پزشکی در رشته‌های دیگر  هم مطب‌ها را باز نکرده‌اند.

 او تاکید کرد: جامعه پزشکی ما فقیر نیست که با تعطیلی چند ماهه مطب‌ها با مشکلات متعدد مواجه شوند. هرچند پزشکان عمومی را می‌توان از این قضیه مستثنی دانست. باید به شرایط پزشکان عمومی بیش از پیش توجه کرد.

معتمدی گفت: برخی مراکز درمانی از کارمندان متعدد برخوردار هستند، در صورت تعطیلی مراکز کارمندان آنها با مشکلات متعدد مواجه می شوند که در صورت ادامه تعطیلی تبعات متعددی به دنبال دارد.

 به گفته او بنابراین نباید در بین اقشار  پزشکی تبعیض قائل شد. در صورت ادامه این شرایط شاید شاهد ورود افراد فعال در کلینیک‌های زیبایی به حوزه پزشکی باشیم.

این روانپزشک افزود: البته باید به این قضیه توجه کرد که برخی از افراد در مراکز زیبایی مشغول هستند و درصورت نبود اشتغال با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز