مواد غذایی که بهبودیافتگان کرونا نباید مصرف کنند

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۱:۳۷
کد خبر: ۹۹۵۹۳۷
مواد غذایی که بهبودیافتگان کرونا نباید مصرف کنند
یک استاد دانشکده بهداشت به تشریح مواد غذایی که بهبودیافتگان کرونا نباید مصرف کنند، پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در دوران نقاهت بهبودیافتگان کرونا، اشتهای از دست رفته فرد افزایش‌ یافته و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آب، ویتامین‌ها، پروتئین و انرژی موردنیاز بدن است که در طول دوره بیماری به علت افزایش نیاز به مواد مغذی، آب و الکترولیت ناشی از سوخت‌وساز بالا در بدن به میزان کافی جذب نشده‌اند.

فرزاد شیدفر، کارشناس تغذیه و استاد دانشکده بهداشت، با اشاره به مواد غذایی که بهبودیافتگان باید در دوران نقاهت مصرف کنند، گفت: از آنجایی که ویروس کرونا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، افراد پس از بهبود باید مواد غذایی مصرف کنند که سیستم ایمنی بدن‌شان تقویت شود.

او افزود: در رژیم غذایی آنها باید انواع مواد غذایی متنوع وجود داشته باشد. یک رژیم غذایی یکنواخت و مصرف یک ماده خاص، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

شیدفر درباره مواد غذایی مفید برای بهبودیافتگان کرونا گفت: سبزیجات، لبنیات و فرآورده‌های لبنی بهترین گزینه‌ای هستند که باید در لیست رژیم غذایی قرار گیرند.

او ادامه داد: افراد پس از بهبودی حتما از میزان ویتامین D در بدنشان مطلع شوند تا اگر با کمبود مواجه هستند، تحت نظر پزشک متخصص و کارشناسان تغذیه از مکمل های مناسب استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: بهبودیافتگانی که کمبود ویتامین D ندارند، تنها با استفاده از مواد غذایی مانند ماهی سالمون، شیر سویا، شیر گاو، جو دو سر و بلغور، آب پرتقال، قارچ، زرده تخم مرغ، میگو و... میزان این ویتامین را بدن خود کنترل کنند.

این کارشناس تغذیه و استاد دانشکده بهداشت با اشاره به مواد غذایی که بهبودیافتگان نباید مصرف کنند، گفت: کسانی که دوران نقاهت خود را سر می‌کنند، باید از مصرف خامه، سرشیر، انواع سس، غذاهای فست فودی مانند پیتزا، مواد غذایی خیلی شور و شیرین پرهیز کنند و تا مدت‌ها از این مواد غذایی استفاده نکنند.

شیدفر اظهار کرد: این افراد نباید تصور کنند چون یکبار کرونا گرفتند دیگر به آن مبتلا نمی‌شوند بنابراین باید مانند تمام افراد دیگر، همچنان مسائل بهداشتی را رعایت کنند و پس از خرید مواد غذایی، بسته‌بندی آنها را به خوبی ضدعفونی کنند.

نظر شما