واکنش رئیس سازمان سنجش به ممنوعیت تحصیل مجدد مشمولین وظیفه عمومی

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۷:۰۳:۲۶
کد خبر: ۹۹۶۲۶۶
واکنش رئیس سازمان سنجش به ممنوعیت تحصیل مجدد مشمولین وظیفه عمومی
ابراهیم خدایی با تاکید بر اینکه شرایط شرکت در آزمون سراسری از سوی سازمان وظیفه عمومی کشور تدوین می‌شود، اذعان کرد: سازمان سنجش یک دستگاه اجرایی است و تدوین آئین‌نامه تحصیلی جزو وظایف سازمان سنجش نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همچنان حرف و حدیث‌ها در رابطه با درج ابلاغیه ممنوعیت تحصیل مجدد مشمولین نظام وظیفه در مقطعی که در گذشته در آن تحصیل کرده‌اند، وجود دارد. این در حالی است که این ابلاغ توسط دیوان عدالت اداری در اواخر سال 97 رد شد. رد این مصوبه به دنبال شکایت یک شخص حقیقی بود که در جلسه دیوان مورد پذیرش قرار گرفت.

در این رابطه روابط عمومی سازمان وظیفه عمومی کشور عنوان کرده دیوان عدالت اداری ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی کشور را در این رابطه رد کرده اما همچنان آئین‌نامه تحصیلی در این رابطه وجود دارد که مانع تحصیل مجدد مشمولین وظیفه عمومی می‌شود و دیوان عدالت اداری در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

در این راستا ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، گفت: سازمان سنجش در این زمینه هیچ‌گونه نقشی ندارد و آئین‌نامه تحصیلی نیز از سوی مراجع زیربط تعیین شده و سازمان سنجش صرفا مسئول درج آن در دفترچه آزمون سراسری است.

او افزود: در این بین از سازمان وظیفه عمومی شکایت شده و این مرجع باید به رای دیوان عدالت اداری توجه کند و تذکری به سازمان سنجش در این رابطه داده نشده است.

خدایی با اشاره به روند درج شرایط شرکت در کنکور سراسری اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی همواره پیش از آغاز ثبت نام کنکور، شرایط شرکت در این آزمون را اعلام می‌کند و سازمان سنجش صرفا مسئول درج آن است. در این زمینه سازمان سنجش آئین‌نامه تحصیلی مخصوص به خود را ندارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: دیوان عدالت اداری رای یا نظری خطاب به سازمان سنجش اعلام نکرده و مخاطب رای دیوان سازمان وظیفه عمومی کشور بوده است و ملاک برای سازمان سنجش شرایطی است که سازمان وظیفه عمومی اعلام می‌کند.

خدایی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط شرکت در آزمون سراسری از سوی سازمان وظیفه عمومی کشور تدوین می‌شود، اذعان کرد: سازمان سنجش یک دستگاه اجرایی است و تدوین آئین‌نامه تحصیلی جزو وظایف سازمان سنجش نیست. بنابراین سازمان وظیفه عمومی در این زمینه متولی است و اگر تخطی در راستای رای دیوان عدالت اداری رخ بدهد، باید پاسخگو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز