خودروبرهای امدادخودرو، اتحادیه دار شدند

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۵:۴۱:۱۶
کد خبر: ۹۹۷۹۷۶
خودروبرهای امدادخودرو، اتحادیه دار شدند
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت گفت: کلیه خودروبرهای امداد خودرو زیر نظر اتحادیه صنف اتو سرویس، توقفگاه، کارواش و پارکینگ ها مشغول به فعالیت خواهند بود و می بایست از اتحادیه اعلامی جواز و پروانه فعالیت اخذ کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ نادر مرادی اظهار داشت: صبح امروز جلسه ای با حضور اعضای کمیته امنیتی شورای تأمین استان در استانداری تهران برگزار و پیرامون ساماندهی خودرو برهای امداد خودرو به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

او گفت: در این جلسه مشکلات عدیده این صنف بررسی شد و ساماندهی خودرو برها، نظارت و بازرسی از آنها مورد توجه قرار گرفت.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت بیان داشت: در این جلسه مقرر شد کلیه رانندگان خودروبرهای امداد خودرو از شانزدهم اردیبهشت ماه فعالیت خود را زیر نظر اتحادیه صنف اتوسرویس، توقفگاه، کارواش و پارکینگ ها به فعالیت شغلی بپردازند و از اتحادیه اعلامی پروانه فعالیت و جواز دریافت کنند.

مرادی تصریح کرد: پیش از این خودروبرهای امداد خودرو به صورت شخص حقیقی و یا حقوقی تحت نظر شرکت های خصوصی به فعالیت می پرداختند که این امر هم به علت مبهم بودن هزینه ها، نبود نظارت سبب بروز برخی نارضایتی های از سوی مشتریان می شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت اظهار داشت: از مزایای این دستورالعمل علاوه بر کاهش و از بین رفتن نارضایتی های عمومی می توان به متحد الشکل شدن تمامی خودروها با رنگ و لباس و علایم یکسان، تعیین نرخ گذاری مصوب از سوی اتحادیه مربوط برای جابجایی وسایل نقلیه، تعیین تعمیرگاه های مشخص و مجاز برای خودروهای انتقالی، اختصاص شماره تلفن مخصوص و یک دست برای کلیه خودروبرها و نهایتا اخذ استعلام از سوء پیشینه و سوابق فردی برای کلیه رانندگان این صنف با نظارت نیروی انتظامی اشاره کرد.

سرهنگ مرادی در پایان با بیان اینکه کلیه رانندگان می بایست بر اساس این مصوبه و دستورالعمل به اتحادیه مورد نظر برای تشکیل پرونده و اخذ مجوز فعالیت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تخطی از این دستورالعمل با راننده خاطی برابر قانون برخورد و با توجه به غیرقانونی بودن فعایت وی خودروی آنها توقیف و به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.

نظر شما