اخبار مهم و پربازدید امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۸:۵۹:۲۰
کد خبر: ۹۹۸۰۳۹
اخبار مهم و پربازدید امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به آخرین وضعیت کرونا در ایران، وضعیت برخی آسیب های اجتماعی مانند افزایش خودکشی و بیکاری قطعی، وضعیت گرمخانه های زنان، سوگواری در ایام قرنطینه و همچنین احتمال بازگشت اتباع و مهاجرین به ایران، وضعیت امداد و نجات سازمان هلال احمر، انتقال کرونا از راه های جدید، وضعیت بیماران تالاسمی و توصیه های مهم در ایام ماه مبارک رمضان و زمان برگزاری کنکور 99 اختصاص داشت.

 

آخرین وضعیت کرونا در ایران؛

قربانیان کرونا در ایران به ۶۳۴۰ نفر رسید/تعداد ۹۹۹۷۰ مبتلا در کشور

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

 

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خبر داد:

بازگشت مهاجران افغان به کشور پس از کرونا/ تداوم مهاجرت غیرمجاز به ایران

مهدی محمودی با اشاره به بازگشت مهاجران افغان به کشور پس از کرونا به تشریح اقدامات حمایتی از اتباع بیگانه در ایام کرونا پرداخت.

 

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش 18 درصدی تعرفه دندانپزشکی

بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی که صبح امروز برگزار شد، از افزایش 18 درصدی تعرفه دندانپزشکی و لزوم پیشگیری در حوزه دهان و دندان خبر داد.

 

خودکشی معلول هزاران علت است/ جهان سوم به افراد بی‌حوصله، افسرده می‌گوید

مشکلات در ایام کرونا این تصور را ایجاد می‌کند که افراد می‌توانند با آسیب‌های اجتماعی مواجهه شوند و یکی از این آسیب‌ها تصمیم به خودکشی است که می‌توان از آن ممانعت به عمل آورد.

متخصصان روانشناسی و آسیب شناسی نسبت به افزایش خودکشی در ایام پسا کرونا هشدار دادند و دلیل اقدام به خودکشی در برخی گروه ها و افراد توضیحاتی ارائه کردند. آنان همچنین خودکشی را معلول هزاران علت است دانستند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

غربالگری هفت و نیم میلیون خودرو در مبادی استان‌ها/ درگیری 25 استان با سیل در روزهای کرونایی/ احتمال اعزام 38 هزار نفر به حج

کریم همتی با اشاره به غربالگری هفت و نیم میلیون خودرو در مبادی استان‌ها از احتمال اعزام 38 هزار نفر به حج خبر داد.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برخی افراد با بیکاری قطعی مواجه هستند/ لزوم ارائه لایحه به دولت از سوی ستاد مقابله با کرونا/ درخواست طولانی شدن بازپرداخت وام‌ها برای کارآفرینان

محمدمهدی تندگویان با اشاره به اینکه برخی افراد با بیکاری قطعی مواجه هستند به لزوم ارائه لایحه از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.

 

مدیرعامل انجمن تالاسمی تهران:

بیماران تالاسمی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند/ کمبود دارو مشکل بیماران تالاسمی

علی عبدی، مدیرعامل انجمن تالاسمی تهران با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی در مناطق ساحلی در خصوص لزوم آزمایش پیش از ازدواج برای پیشگیری از تالاسمی، کمبود دارو ، لزوم اهدای خون ، نبود پوشش بیمه ای و آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در این افراد توضیحاتی ارائه کرد.

 

زمان برگزاری کنکورهای ۹۹ مشخص شد

سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری کنکور سراسری را روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه، کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را روزهای دوم و سوم مردادماه و کنکور دکتری را روز۲۶ تیرماه اعلام کرد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

احتمال صعود روند ابتلا به کرونا در تابستان و آبان ماه/ تعویق زمان کنکور قطعی است/ استان های سفید را اعلام نمی کنیم

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ظهر روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئویی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به سوال خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص آخرین وضعیت کرونا در ایران واکنش نشان داد. او در این نشست از احتمال صعود روند ابتلا به کرونا در تابستان و آبان ماه و تعویق زمان کنکور خبر داد.

 

یک روانشناس:

فضای مجازی به تسلی داغداران بپردازد

با شیوع کرونا، قبول مرگ عزیزان سخت‌تر شده چراکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سوگواری به‌صورت جمعی امکان‌پذیر نیست و دیگر آشنایان نمی‌توانند تسلی خاطر باشد.

بهروز بیرشک، متخصص حوزه روانشناسی، درباره تبعات سوگواری به صورت تنهایی در ایام کرونا هشدار داد و عنوان کرد که باید فضای مجازی به تسلی داغداران بپردازد .

 

متخصص نانوبیوتکنولوژی:

انتقال کرونا از طریق کولرگازی از اساس غلط است اما...

علی‌محمد زند گفت: از آنجایی که ویروس کرونا در محیط سرد، قوی‌تر می‌شود به مردم پیشنهاد می‌کنیم استفاده از انواع وسایل سرمایشی را عقب بیاندازند.

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی که خودش را کارشناس ارشد تبدیلات انرژی و تاسیسات معرفی می‌کند، می‌گوید انتقال کرونا از طریق کولرگازی صورت می گیرد به همین دلیل استفاده از این وسیله در شرایط فعلی می‌تواند خطرناک باشد. این در حالی است که یک متخصص نانوبیوتکنولوژی با رد این ادعا از تشدید کرونا در تابستان خبر می دهد  و از مردم می خواهد استفاده از کولرها را عقب بیاندازند

 

رئیس شورای اسلامی استان تهران تشریح کرد:

آخرین وضعیت گرمخانه زنان در پایتخت

الهام فخاری در لایو اینستاگرامی خبرگزاری برنا به تشریح آخرین وضعیت گرمخانه زنان در پایتخت پرداخت.

 

شرایط روزه‌داری در ایام شیردهی

اگر نو مادر هستید و به نوزادتان شیر می‌دهید برای روزه گرفتن در ماه رمضان باید مواردی را رعایت کنید تا دچار احساس ضعف و خستگی و نیز اختلال در رشد فرزندتان نشوید. از این رو در این خبر به بحث و بررسی در خصوص شرایط روزه‌داری در ایام شیردهی پرداخته شده است.

 

مدیرکل مشارکتهای اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

برگزاری اولین جلسه هماهنگی شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان در سال ۹۹

سجاد سالک از برگزاری اولین جلسه هماهنگی شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان در سال ۹۹ خبر داد و بر تعامل با دستگاه‌های مرتبط و مستند سازی و اطلاع رسانی شبکه‌های تخصصی تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز