یک نماینده مجلس:

تخلفات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش داده شود/ بیمارستان‌‎های خصوصی در وضعیت نامناسب

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۱:۴۱
کد خبر: ۹۹۸۳۷۳
تخلفات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش داده شود/ بیمارستان‌‎های خصوصی  در وضعیت نامناسب
بشیر خالقی نسبت به تخلفات در برخی بیمارستان های خصوصی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، درباره تخلفات در برخی بیمارستان‌های خصوصی طی روزهای کرونایی گفت: قبل از هر اظهار نظری در این زمینه، فردی که در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفته، در صورت شکایت از روند خدمات درمان باید مسئولان اجرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را از مسئله آگاه کرده تا به شکل کارشناسی شده مشکلات تحت بررسی قرار بگیرد.

 او تاکید کرد: تخلفات بیمارستانی شامل دو بخش در قالب اهمال در خدمات‌رسانی از سوی کادر درمان به بیمار و کم توجهی یا بی‌توجهی  در روند درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:  فرد در صورت شکایت از نحوه خدمات‌رسانی باید به دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کند.

خالقی افزود: مسئولان ناظر در مراکز درمانی باید در روند سرکشی به بررسی تخلفات بپردازند. مجلس هم در برابر فردی که تخلفات انجام می‌دهد باید به بررسی مسئله بپردازد.

 نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخلفات بیمارستانی را در چند بعد می‌توان بررسی کرد. برای مثال این مراکز یا هزینه بیشتر اخذ می‌کنند یا در بعد روانی و سلامت خدمات مناسب به فرد ارائه نمی‌کنند. در این وضعیت نظام پزشکی می‌تواند ورود پیدا کند.

این پزشک اطفال گفت: اگر بیمارستانی از بعد مالی تخطی کرده باید آن تخلفات مورد بررسی قرار بگیرد. بیمارستان‌های خصوصی از وضعیت مناسب برخوردار نیستند. تعداد مراجعان به مراکز درمانی خصوصی به‌دلیل کرونا کاهش یافته است؛ چون هزینه‌های درمانی از درآمدهای حاصل از بیماران و عمل جراحی‌های بدست می‌آید. در شرایط کنونی به‌دلیل شیوع کرونا بسیاری از عمل‌های جراحی لغو شده است.

خالقی افزود: بخش خصوصی باید انواع هزینه‌ها همچون حقوق کارکنان، بیمه و  ... را پرداخت کند، طبیعتا کرونا نیز در کاهش درآمدهای بیمارستانی تاثیرگذار است.

به گفته این نماینده مجلس هم‌اکنون وضعیت درمان نسبت به یک ماه گذشته مناسب شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز