برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

شمار مبتلایان کرونا به بیش از صد هزار نفر رسید/ زمان برگزاری کنکور/ زلزله لرستان ۲۵ مصدوم بر جای گذاشت/ نجفی همچنان در مسیر دادگاه!

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۲۳:۰۹:۲۵
کد خبر: ۹۹۸۶۰۹
شمار مبتلایان کرونا به بیش از صد هزار نفر رسید/ زمان برگزاری کنکور/ زلزله لرستان ۲۵ مصدوم بر جای گذاشت/ نجفی همچنان در مسیر دادگاه!
هفته گذاشته همراه بود با اتفاقات عجیب و غریب بود که مروری بر آنها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

داستان تکراری هفته‌های اخیر: کرونا

طی چندین هفته ها و ماه‌های گذشته ویروس کرونا تمام جهان را درگیر خود کرده و در ایران هم این ویروس منحوس کماکان در حال گرفتن قربانی است. طبق آخرین آماری که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در تاریخ 17 اردیبهشت اعلام کرد شمار مبتلایان ویروس کووید 19 در کشور  به ۱۰۱۶۵۰ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر است و تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس بهبود یافته و ترخیص شده اند.

در همین راستا فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خواستار اجتناب از حضور گروه‌های پرخطر در سطح پایتخت شد و گفت: تغییری در شرایط بوجود نیامده و شهر تهران به عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید ۱۹ آلوده است.

همچنین در همین گیر و دارهای کرونایی کیانوش جهانپور در روز 16 اردیبهشت در نشست خبری مجازی خود از احتمال پیک مجدد ابتلا به این ویروس در آبان ماه طبق پیش بینی های اپیدمولوژیست ها خبر داد.

زمان‌بندی هفته: زمان کنکور

16 اردیبهشت بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از به تعویق افتادن قطعی زمان برگزاری کنکورها خبر داد.  در همان روز سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری کنکور سراسری را روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه، کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را روزهای دوم و سوم مردادماه و کنکور دکتری را روز۲۶ تیرماه اعلام کرد.

تعیین تکلیف هفته: سرنوشت سال تحصیلی 99

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در مورد برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری گفت: امتحانات پایه دوازدهم تعیین تکلیف شده و از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود که به استان‌ها ابلاغ‌ شده است. تأکید وزارت آموزش‌ و پرورش در برپایی امتحانات نهایی به‌صورت حضوری است مگر آنکه در آن زمان وزارت بهداشت صلاحدید دیگری داشته باشد.

او یادآور شد: در حال حاضر بر اساس چارچوب‌های موردقبول آموزش‌وپرورش پیش‌بینی ما این است که می‌توانیم امتحانات را در زمان اعلام‌شده و به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنیم.

شایعه هفته: بازگشای مساجد و اماکن مذهبی

در هفته گذشته شایعه‌ای مبنی بر دستور رئیس جمهوری برای بازگشایی مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها منتشر شد.
کیانوش جهانپور در واکنش به این شایعه گفت: چنین دستوری به هیچ عنوان از سوی رییس جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد.

او افزود: موضوع تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در همه استان‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان بر قوت خود باقی است و در سایر موارد نیز حسب وضعیت و ارزیابی خطر در هر منطقه، فهرست مناطق با وضعیت سفید در جلسات آتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و در صورت تصویب ستاد، صرفا در این مناطق آن هم مشروط به رعایت پروتکل‌های ابلاغی احتمالا شاهد بازگشایی برخی اماکن یا برگزاری محدود و مشروط برخی تجمعات از جمله نمازهای جمعه یا جماعت خواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: موضوع بازگشایی اماکن مذهبی در چهارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، به صورت مرحله‌ای و تدریجی با رعایت شروط و احتیاطات لازم تصویب و ابلاغ خواهد شد.

زلزله هفته: کرمان و لرستان

روز شنبه 13 اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۴/۷ ریشتر، حوالی فاریاب در استان کرمان را لرزاند که خسارت جانی و مالی در پی نداشت.
اما در روز چهارشنبه 17 اردیبهشت زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر حوالی فیروز آباد در استان لرستان را لرزاند.
در ساعات اولیه دو گروه امدادی و ارزیابی به منطقه اعزام شدند و همچنین سرپرست اداره کل مدیریت بحران لرستان در خصوص خسارات این زلزله از مصدومیت ۲۵ نفر حین فرار خبر داد و گفت: خسارات به اماکن و منازل مردم نیز در حد ترک خوردگی دیوارها بوده است.

دادگاهی هفته: محمدعلی نجفی

روز دوشنبه 15 اردیبهشت جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد برگزار شد و قاضی آخرین دفاعیات محمدعلی نجفی را در این خصوص شنید.

در این رابطه علیرضا ببری، داماد محمدعلی نجفی، گفت: جلسه اخیر دادگاه محمدعلی نجفی بسیار طولانی بود چراکه آخرین جلسه رسیدگی به پرونده ایشان بود.

او افزود: در این جلسه آخرین دفاعیات در رابطه با غیرعمدی بودن قتل ارائه شد و منتظر رای دادگاه خواهیم بود و پس از آن مشخص می شود که نسبت به رای اعتراض خواهیم کرد یا خیر و احتمال دارد پرونده مجددا به دیوان ارجاع داده شود.

خبر خوب هفته: شرکت‌های صندوق بازنشستگی در بورس

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از بورسی شدن 20 شرکت وابسته به این صندوق تا پایان سال جاری و انحلال 24 شرکت راکد و کاغذی و 19 شرکت ادغام شده و 7 شرکت نیز در هلدینگ های تخصصی طی سه ماه اخیر خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز