سارق حرفه ای لوازم خودرو تهران دستگیر شد

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۲۱:۲۳:۲۶
کد خبر: ۹۹۸۸۶۲
سارق حرفه ای لوازم خودرو تهران دستگیر شد
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو با 50 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم با خودروی مادرش سرقت می کرد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری در توضیح این خبر گفت: اواخر دی ماه سال گذشته پرونده ای از کلانتری 128 تهران نو با موضوع سرقت لوازم داخل خودرو حسب دادخواهی خانم جوانی به پایگاه ششم آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: شاکی با حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت، من روز سرقت خودروی 206 ام را مقابل ساختمان محل سکونتم پارک کردم و صبح فردای آن روز وقتی مراجعه کردم متوجه سرقت محتویات داخل خودرو( مدارک- ضبط و پخش- وجه نقد) جمعاً به ارزش 50 میلیون ریال شدم که سریعاً با پلیس 110 تماس گرفتم.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باخته راهی محل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقی ناشناس با یک دستگاه خودوری پژو 405 به محل مراجعه و سرقت را انجام داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان موفق شدند مالک خودرو را بنام سارا شناسایی و با دعوت وی به پایگاه ششم اظهار داشت، اطلاعی از سرقت ندارم و یک فرزند پسر بنام مهرداد 30 ساله دارم.

سرهنگ اختیاری ابراز کرد: کارآگاهان بدنبال اظهارات مالک خودرو طی اقدامات پلیسی با بررسی سوابق پسر وی مشخص شد مهرداد یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو در سال های اخیر است.

او ابراز داشت: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضائی، دستور دستگیری مهرداد صادر شد و کارآگاهان بیست و هفتم فروردین ماه وی را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه اش در محدوده جنوب تهران دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعاددی اموال سرقتی شامل: آی پد، کیف حاوی مدارک واسناد پزشکی ولوازم و تجهیزات رایانه ای کشف کردند. 

این مقام پلیسی با اشاره به انتقال متهم به همراه اموال کشف شده به این پایگاه تصریح کرد: سارق جوان با قبولی سرقت از مال باخته در اعترافاتش گفت، من به تنهایی با خودروی مادرم در محدوده حنوب شرق پرسه زنی می کردم و با انتخاب خودورهای فاقد تجهیزات ایمنی درب آنها را باز و در کمتر از چند دقیقه اموال با ارزش داخل آن را سرقت و متواری می شدم و بخشی از اموال را به مخفیگاهم منتقل و بخشی دیگر را به افراد عبوری می فروختم و پول حاصله را صرف تهیه مواد مخدر می کردم.

سرهنگ بهزاد اختیاری گفت: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته متهم به 50 فقره سرقت داخل خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال معترف و تا کنون 10 تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

او افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از شهروندان خواست: از پارکینگ خصوصی و عمومی برای محافظت از خودرو و اموال داخل آن استفاده کند و خودرو رابا نصب دزد گیر، محافظ کامپیوتر ، محافظ باطری ، محافظ زاپاس و پیچ قفل دار برای چرخ ها ایمن کند. 

این مقام انتظامی تاکید کرد: از گذاشتن اموال و اشیا گران قیمت در داخل خودرو دوری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز