بازگشت یک بهله سارگپه پا بلند به زیستگاه های طبیعی

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۲۳:۴۰:۴۷
کد خبر: ۹۹۸۸۸۴
بازگشت یک بهله سارگپه پا بلند به زیستگاه های طبیعی
یک بهله سارگپه پا بلند مصدوم که توسط یک شهروند کرمانشاهی به اداره حفاظت محیط ز یست شهرستان کرمانشاه تحویل داده شده بود پس از یک هفته مراقبت با بهبودی کامل در طبیعت رهاسازی شد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یک بهله عقاب مصدوم در هفته گذشته توسط یکی از شهروندان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه تحویل داده شد که پس از مراقبت و بازیابی سلامت و توان بازگشت به طبیعت توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه در طبیعت رهاسازی شد.

محمدحسین فلاحتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: دهم اردیبهشت ماه سالجاری یکی از شهروندان ضمن تماس با اداره درخواست مراجعه محیط بانان به محل برای تحویل این عقاب مصدوم  که با توجه به فصل زادآوری وحوش و حضور پرسنل در مأموریت، گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت، امکان مراجعه  فوری به محل برای تحویل عقاب میسر نبود.

او افزود: این شهروند پرنده مذکور را شخصاً  به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه برای تیمار و مداوا تحویل داد.

فلاحتی در ادامه ضمن تشکر از این اقدام شهروند کرمانشاهی تصریح کرد: پس از یک هفته مراقبت و اطمینان از بهبودی سارگپه، این پرنده توسط محیط بانان در زیستگاه های طبیعی شهرستان رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه همچنین افزود: گستردگی حوزه استحفاظی شهرستان با بیش از 100 هزار هکتار مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و همچنین ضرورت حضور پرسنل در فصل زادآوری وحوش در مناطق حساس سبب شده که تمامی توان را در این جهت بکار گیریم و در مواردی پاسخگوی فوری و لحظه ای و حضور در سایر مناطق آزاد و شهری امکانپذیر  نباشد لذا ممکن است انتقاداتی وارد شود و زحمات محیط بانان نادیده گرفته شود.

او در پایان از عموم مردم طبیعت دوست کرمانشاه درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه پرنده و یا حیوان وحشی آسیب دیده موضوع را با شماره تلفن گویای 1540 و یا شماره 08338236733 در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز