اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۹:۰۱:۲۴
کد خبر: ۹۹۸۹۴۰
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به آخرین وضعیت کرونا ، انتقاد از برخی طرح های زیست محیطی در ایران، محدودیت‌های جاده‌ای در پایان هفته، لزوم استفاده از لبنیات، وضعیت ازدواج در کشور، وضعیت تخلفات بیمارستان های خصوصی، کیت های نامعتبر تشخیص کرونا، وضعیت تهویه هوا در مترو، وضعیت بیماران خاص، استیصال نظام تربیتی در جذب نوجوانان و خشونت خانگی اختصاص داشت.

 

یک کنشگر سرشناس محیط زیست در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد:

هزینه احداث سد 10 برابر ایستگاه تصفیه فاضلاب/ نیاز به 480 متر بارندگی برای احیای سفره‌های آب زیر زمینی/ هشدار برای انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

محمد درویش در نشست اینستاگرامی با خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت طرح‌های بیابان زدایی در کشور، دریاچه ارومیه و تاثیر کرونا بر طبیعت از برخی طرح‌های حوزه محیط زیست انتقاد کرد.

 

آخرین جزئیات از محدودیت‌های جاده‌ای در پایان هفته

رئیس پلیس راه کشور گفت: غربالگری‌های مربوط به بیماری کرونا در مبادی ورودی شهرها متوقف شده و محدودیتی نیز در این رابطه در هیچ‌کدام از محورهای مواصلاتی وجود ندارد.

 

سفره خالی بیماران خاص/ پول؛ درد مشترک همه بیماران

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، مدیر روابط عمومی انجمن MS و مدیرعامل انجمن تالاسمی به مناسبت روز بیماری های خاص به تشریح وضعیت این بیماران پرداختند.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

شناسایی ۱۴۸۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور/ فوت ۶۸ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و با احتساب این تعداد مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۳۱۳۵ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۸۶ نفر رسید.

 

متخصص تغذیه هشدار داد:

پوکی استخوان در زنان به 35 سال رسید/ سرانه مصرف لبنیات در ایران 4 برابر کمتر از متوسط جهانی

شهاب اولیایی ضمن اشاره به کاهش سن پوکی استخوان در خانم ها به تشریح بیماری هایی که به دلیل عدم مصرف لبنیات به وجود می آید، پرداخت.

 

یک جمعیت‌شناس:

میزان ازدواج در کشور کاهش نیافته است/ 5 میلیون دختر در سن ازدواج هستند

شهلا کاظمی‌پور با بیان اینکه میزان ازدواج در جامعه ما کاهش نیافته است، گفت: حدود 5 میلیون دختر در سن ازدواج هستند و دختران و پسران تمایل به ازدواج دارند.

 

یک نماینده مجلس:

تخلفات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش داده شود/ بیمارستان‌‎های خصوصی در وضعیت نامناسب

بشیر خالقی نسبت به تخلفات در برخی بیمارستان های خصوصی واکنش نشان داد.

 

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

تست‌های کرونا چندان معتبر نیست/ وجود مثبت کاذب در آزمایشات IgM کرونا

مینو محرز تاکید کرد: مشکل جدید این است که در تمام دنیا، افراد را با کیت‌هایی که چندان معتبر نیست مورد تست قرار می دهند و مردم را بعد از تست به خانه میفرستند و بلبشو راه افتاده است در حالی که این تست‌های کرونا صد درصد معتبر نیست.

 

یک آسیب شناس:

رسانه ملی برنامه ای برای نوجوان ندارد/ استیصال در نظام تربیتی

کوروش محمدی گفت: رسانه ملی، خانواده و مدرسه برنامه ای برای جذب نوجوان امروز ندارد، همین قضیه او را به سمت فضای مجازی سوق می‌دهد.

 

متخصص نانوبیوتکنولوژی:

سیستم تهویه مترو امن است/ خطر ابتلا به کرونا در واگن های سرد

علی‌محمد زند در پی نگرانی به خاطر انتقال ویروس از طریق سیستم تهویه مترو واکنش نشان داد.

 

دردسرهای کرونا برای زنان

با بررسی آمار پزشکی قانونی مشاهده می‌شود میزان خشونت‌های اجتماعی و خانوادگی روبه‌رشد است. بر اساس گزارشات سازمان‌های مربوطه، شیوع کرونا هم در ماه‌های اخیر در تشدید خشونت تاثیرگذار بوده است.

نظر شما