بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور هشدار داد:

نبود برنامه رویارویی با زلزله در تهران / زلزله پایتخت بزرگترین فاجعه سه قرن اخیر در دنیا

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۷:۲۲:۱۵
کد خبر: ۹۹۹۱۸۵
نبود برنامه رویارویی با زلزله در تهران / زلزله پایتخت بزرگترین فاجعه سه قرن اخیر در دنیا
فریبرز ناطقی الهی ضمن هشدار به احتمال وقوع زلزله بزرگ تهران از نبود برنامه رویارویی با زلزله در تهران انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فریبرز ناطقی الهی، استاد نمونه کشور در حوزه «مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران» و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور با اشاره به زلزله ای که بامداد امروز جمعه 18 اردیبهشت ماه در تهران رخ داد، ضمن انتقاد از نبود برنامه مقابله و رویارویی با زلزله در تهران گفت: سالها است که از عدم توجه به بحران های طبیعی به خصوص در ابر شهرها و شهرهای بزرگ، متحمل کمبود های زیادی هستیم.

او افزود: در این میان  سال های زیادی است که پیش بینی هایی در خصوص زلزله تهران صورت گرفته و در این باره هشدارهای لازم را به کرات اعلام کرده ایم اما نیاز به یک حرکت ملی در این خصوص داریم.

ناطقی الهی تصریح کرد: در همین راستا مدیریت شهری تهران می بایستی برنامه مدون و به روز داشته باشد که عملا فاقد آن هستیم.

بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر برای مقابله با زلزله بزرگ تهران، برنامه اطمینان بخشی نداریم، گفت: با توجه به این پیش بینی های صورت گرفته، امیدوارم به اهمیت موضوع توجه شود و تغییری در برنامه ها و رویکردها ایجاد کنند.

او در پایان تاکید کرد:  فراموش نشود سالهاست اعلام کرده ایم زلزله بزرگ و محتمل تهران بزرگترین فاجعه سه قرن اخیر در دنیا خواهد بود! اگر کرونا ده هزار کشته در کشور دهد، در یک خیابان تهران فقط بیش از چند ده هزار کشته و زخمی خواهیم داشت! این یک خیال پردازی نیست لطفا همه با هم اقدام کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز