کدام استان‌ها به حالت آماده‌باش هستند؟

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۹:۴۰:۵۹
کد خبر: ۹۹۹۱۹۷
کدام استان‌ها به حالت آماده‌باش هستند؟
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: پس از زلزله بامداد امروز (۱۹ اردیبهشت) استان‌های معین تهران در حالت آماده باش هستند که اگر اتفاقی رخ دهد؛ به کمک تهران بیایند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درباره زلزله بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه گفت: استان اصفهان استان جانشین و استان‌های مرکزی؛ قم؛ سمنان؛ مازندران و قزوین استان‌های معین تهران هستند که با نامه نگاری‌های انجام شده از آنها خواسته شده تا در حالت آماده باش باشند. همچنین از سوی شهرداری تهران برای نمایندگان این استان‌ها قرارگاهی تعیین شده که هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. خوشبختانه این زلزله خسارتی نداشت اما با توجه به شرایط لرزه خیزی که تهران دارد و گسل‌های بسیار قوی مثل گسل «مشا» که در اطراف تهران است باید پیش بینی‌های شرایط بدتر را داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه آیا می‌توان این زلزله را مقدمه زلزله‌ای بزرگ‌تر دانست گفت: قطعی نمی‌توان در این زمینه حرف زد اما باید بدترین سناریو را در نظر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد حرکت‌های زمین توسط کارشناسان در حال رصد و بررسی است و قطعی نمی‌توان در این باره نظری داد.

کرمی درباره پس لرزه‌های این زلزله هم گفت: عمده این پس لرزه‌ها خیلی کم بود و فقط یکی حس شده است اما می‌توان گفت این زلزله حرکت جدیدی در آن ناحیه بود و پیش از این زلزله‌هایی به این صورت پشت سر هم نداشتیم. در جلسه سحرگاه امروز ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران نمایندگانی از سازمان‌های ذیربط مثل هلال احمر و آتش نشانی حضور داشتند و هماهنگی‌های لازم برای فعالیت در شرایط بحرانی انجام شد از جمله اینکه سازمان آب و فاضلاب موظف شد ذخایر آب کافی برای تهران تدارک ببیند و همین طور نامه‌هایی به نهادهای ذیربط فرستاده شد تا در صورت نیاز استان‌های معین استان تهران معرفی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز